آیین نامه حاکمیت شرکتی به زودی در شورای عالی بیمه بررسی می شود

رییس کل بیمه مرکزی از رشد 20 درصدی صنعت بیمه در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: آیین نامه حاکمیت شرکتی در شرکت های بیمه به زودی در دستور کار شورای عالی بیمه قرار می گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، نظام حاکمیت شرکتی (Corporate Governmande) مجموعه روابط بین سهامداران، مدیران و حسابرسان شرکت بوده که ضامن برقراری نظام کنترلی به منظور رعایت حقوق سهامداران جزء و اجرای درست مصوبات مجمع و جلوگیری از سوءاستفاده­های احتمالی است.
این شیوه که بر نظام پاسخگویی و مسوولیت اجتماعی استوار است، مجموعه ­ای از وظایف و مسوولیت ها را در بر می گیرد که باید توسط ارکان شرکت صورت گیرد تا موجب پاسخگویی و شفافیت شود.
یکی از موارد مربوط به حاکمیت شرکتی، لزوم تفکیک مدیرعامل از رییس هیات مدیره شرکت است به نحوی که مدیرعامل نباید همزمان مسوولیت ریاست هیات مدیره را نیز عهده دار باشد.
بنا بر اعلام روز یکشنبه بیمه مرکزی، «عبدالناصر همتی» در نشستی با مدیران عامل شرکت های بیمه با اشاره به عملکرد شش ماهه صنعت بیمه در سال جاری، از همراهی و احساس مسوولیت مدیران شرکت ها در کنترل و اصلاح روند فروش بیمه شخص ثالث و وضعیت ذخایر فنی لازم برای خسارت های معوق قدردانی کرد.
وی با اشاره به رشد سریع خسارت های بیمه های تکمیلی درمان و فاصله گرفتن هزینه های پوشش های درمانی از حق بیمه های آن، خواستار توجه جدی شرکت های بیمه به این بخش مهم از پرتفوی صنعت بیمه و کنترل آن شد.
رییس کل بیمه مرکزی نرخ شکنی برای جذب پرتفوی درمان را پاشنه آشیل جدی صنعت بیمه دانست و از مدیران عامل شرکت های بیمه خواست در این خصوص با تدبیر بیشتری عمل کنند.
همتی با تاکید بر کنترل مداوم توانگری مالی شرکت های بیمه و پیگیری افزایش توان مالی صنعت بیمه برای افزایش ظرفیت قبول و نگهداری ریسک اعلام کرد: بزودی آیین نامه حاکمیت شرکتی در شرکت های بیمه در دستور کار شورای عالی بیمه قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه فروش بیمه نامه با نرخ غیرفنی و کمتر از قیمت تمام شده و فنی هنر نیست؛ تاکید کرد: شرکت های بیمه نباید برای ورشکستگی با یکدیگر رقابت کنند.
همتی گفت: به خاطر حمایت از حقوق بیمه گذاران در جایی که احساس کنیم توان مالی یک شرکت بیمه برای ایفای تعهدات در حال تحلیل است، به طور حتم ورود می کنیم و محدودیت هایی بر آنها اعمال خواهیم کرد.
وی افزود: البته بیمه مرکزی در جهت منافع بیمه گذاران از رقابت سالم و سازنده شرکت های بیمه استقبال می کند.
رییس کل بیمه مرکزی از شرکت های بیمه خواست با پرداخت به موقع و سریع خسارت به مردم به توسعه بیمه در کشور کمک کنند.
در جلسه امروز مدیران عامل شرکت های بیمه با رییس کل و هیات عامل بیمه مرکزی که حدود سه ساعت طول کشید، آنان دیدگاه های خود را درباره مسایل و مشکلات صنعت بیمه مطرح و پیشنهادهای خود را ارایه کردند.

100/401

کد خبر: 690754

وب گردی

وب گردی