مستندی از پدر روزنامه‌نگاری آنلاین ایران/مورد عجیب بنجامین باتن!

مستند «وارسته محبوب» به معرفی یونس شکرخواه - پدر علم روزنامه‌نگاری آنلاین ایران - می‌پردازد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، «وارسته محبوب» به کارگردانی وحید صادقی، مستند پرتره کوتاهی از استاد یونس شکرخواه است که در گفتگو با او و همکارانش، پدر علم روزنامه‌نگاری آنلاین ایران را معرفی می‌کند.

او در این مستند درباره اصالت مشهدی خود، ادامه تحصیل در هند در رشته‌های جامعه‌شناسی و سینما و رها کردن درس و بازگشت به ایران با انقلاب اسلامی سخن می‌گوید.

همچنین درباره آغاز کار خود در سال 60 که به عنوان مترجم برای روزنامه اطلاعات کار می‌کرد و ادامه فعالیت‌ها، دیدگاه‌هایش درباره روزنامه‌نگاری، ارتباطات، روابط عمومی و زندگی شخصی‌اش حرف می‌زند.

در این مستند همچنین با شخصیت‌هایی چون حسام‌الدین آشنا (استاد علوم ارتباطات و مشاور فرهنگی رییس جمهور)، حسن نمکدوست (روزنامه نگار و استاد علوم ارتباطات)، فریدون صدیقی (روزنامه‌نگار و استاد دانشگاه)، سید فرید قاسمی (نویسنده و پژوهشگر) و شهیندخت خوارزمی (استاد علوم ارتباطات) درباره شکرخواه گفتگو شده است.

صدیقی او را مورد عجیب بنجامین باتن معرفی می‌کند و حسندوست در وصف او می‌گوید: «دکتر شکرخواه در حوزه خبر مثل قله دماوند هستند و کسی مثل من همچون تپه عباس آباد! نگران این مقایسه هم نیستم و فکر می‌کنم کاملا به حق است.»

مستند «وارسته محبوب» دوشنبه (10 آبان ماه) ساعت 21 از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود و سه‌شنبه، 11 آبان ساعت 10 بازپخش می شود.

500500

کد خبر: 690775

وب گردی

وب گردی