سامانی خبر داد: صدور 411 هزار ویزا برای اتباع ایرانی

سخنگوی وزارت کشور از صدور 411 هزار ویزا برای اتباع ایرانی از سوی سفارت عراق و دفاتر صدور ویزا خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور درباره آخرین آمار ثبت نام کنندگان اربعین حسینی گفت: تاکنون 411 هزار ویزا برای اتباع ایرانی از سوی سفارت عراق و دفاتر صدور ویزا صادر شده است.

وی افزود: علاوه ‌بر سفارتخانه و ٣ کنسولگری‌ عراق در ایران، ١٢ دفتر دیگر در سراسر کشور وجود دارد که ویزای عراق را صادر می کنند.

سامانی با بیان اینکه دفاتر صدور روادید در کشور فعال هستند، گفت: تا امروز حدود 600هزارنفر در سامانه سماح ثبت نام کردند که از این میان برای 120 هزارنفر از این افراد ویزا صادر شده است، تمامی دفاتر صدور روادید در کشور فعال‌اند و مردم می‌توانند با نام‌نویسی در سماح و ارائه مدارک، روادید خود را دریافت کنند.

سامانی خاطر نشان کرد: با توجه به استقبال گسترده مردم برای سفر به عتبات عالیات توصیه می‌کنیم هر چه سریعتر برای دریافت ویزا به مراکز معتبر مراجعه کنند.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استانها پیرامون نامه ارسالی شورای نگهبان به وزارت کشور درمورد برگزاری انتخابات الکترونیکی، گفت: این نامه درخصوص اخذ گواهینامه‌های امنیتی، نظارتی و کیفی از مراجع ذی‌صلاح بود که جلسات مستمری میان کارشناسان وزارت کشور و شورای نگهبان در خصوص آن برگزار شد.

وی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: تاکنون تعدادی از این گواهینامه‌ها اخذ و طبق برنامه زمان‌بندی بقیه موارد در حال اقدام است.

سامانی تصریح کرد: وزارت کشور همواره در تلاش است تا با انجام اقدامات لازم نظر شورای نگهبان را برای برگزاری انتخابات الکترونیک تامین کند تا در آینده شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به شیوه تمام الکترونیک باشیم.

300/302

کد خبر: 690907

وب گردی

وب گردی