حزب حاکم گرجستان پیروز دور دوم انتخابات پارلمانی

نتایج اولیه مربوط به دور دوم انتخابات پارلمانی گرجستان که روز یکشنبه برگزار شد نشان داد که حزب حاکم "رویای گرجی" در این دور از انتخابات نیز پیروز شده و به اکثریت کرسی‌ها در پارلمان دست پیدا کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این در حالی است که احزاب مخالف دولت اتهام وقوع تقلب در اولین دور انتخابات پارلمانی را مطرح کرده‌اند.

دور دوم انتخابات پارلمانی گرجستان که روز یکشنبه آغاز شد قرار است که سرنوشت یک سوم دیگر کرسی‌ها در پارلمان این کشور که 150 کرسی دارد را مشخص کند. پیش بینی‌ها حاکی از آن بود که حزب حاکم موسوم به "رویای گرجی" احتمالا قاطعانه در این انتخابات پیروز شده و حزب مخالف جنبش متحد ملی را شکست دهد.

کمیسیون مرکزی انتخابات گرجستان با اعلام نتایج اولیه دور دوم انتخابات پارلمانی عنوان کرد، حزب رویای گرجی متعلق به بیدزینا ایوانیشویلی، نخست وزیر سابق گرجستان در 48 مورد از 50 حوزه انتخاباتی برتر است و کرسی های کافی را برای آن که اکثریت اساسی در پارلمان داشته باشد به دست خواهد آورد.

قرار است نتایج قطعی این انتخابات اواخر امروز اعلام شود.

دور دوم انتخابات پارلمانی گرجستان روز یکشنبه در 50 حوزه انتخاباتی برگزار شد. در این انتخابات رای دهندگان در اکثریت حوزه‌ها باید بین کاندیداهای متعلق به حزب رویای گرجی و همچنین کاندیداهای جنبش ملی متحد متعلق به میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهور سابق این کشور انتخاب می‌کردند.

دور اول انتخابات پارلمانی گرجستان سه هفته پیش در تاریخ 8 اکتبر برگزار شد که در جریان آن حزب رویای گرجستان با 48.68 درصد آرا و کسب 44 کرسی پیروز شده و حزب جنبش ملی متحد با 27.11 درصد و کسب هفت کرسی در جایگاه دوم قرار گرفت.

بعد از این دو حزب نیز ائتلاف میهن پرستان توانست شش کرسی در پارلمان کسب کند. حزبی که در مجموع در انتخابات پارلمانی دست کم 46 کرسی به دست بیاورد اکثریت اساسی را به دست آورده است.

تقریبا همه احزاب اپوزیسیون دولت را متهم به تقلب گسترده در دور اول انتخابات کردند اما مقامات گرجستان این اتهام را رد کردند.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 690976

وب گردی

وب گردی