کف سازی رو به روی مسجد تاریخی امام در میدان امام اصفهان آغاز شد

مدیر پایگاه جهانی میدان امام اصفهان گفت: عملیات کف سازی روبه روی مسجد تاریخی امام در میدان امام (ره) آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فریبا خطا بخش افزود: عملیات خاک برداری جهت کف فرش کردن روبه روی مسجد امام (ره) با همکاری و اجرای سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان آغاز شد.

او گفت: پیش از این عملیات کف فرش خیابان سپه و حافظ نیز انجام شده بود.

در همین ارتباط "حسین جعفری" مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان نیز گفت: برای اجرای کف سازی میدان امام در غالب 8 فاز 2 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

او گفت: شش فاز کف سازی میدان امام شامل کف فرش خیابان سپه وحافظ به صورت صددر صد به اتمام رسیداست.

به گفته وی، تاکنون8 هزار و 800 مترمربع برای کف سازی میدان سنگ کار شده است .

او گفت: عملیات کف فرش محوطه وسط میدان امام در محل درشکه سواری اسب ها نیز فاز هفتم سنگ فرش میدان امام است، که در حدود 40 درصد آن انجام شده است .

جعفری گفت: کف فرش محوطه وسط میدان در فاز هفتم از 1000 متر مربع تشکیل شده که تا 25 الی 30 روز دیگر به اتمام خواهد رسید .

او گفت: عملیات کف فرش روبه روی مسجد امام به طرف آبنما نیز در حدود هزار و 100 متر مربع است که پیش بینی می شود، یک ماه الی 35 روز دیگر به اتمام برسد.

اوبا اشاره به اینکه اطراف حوض نیز نیازمند کف فرش است افزود: طرح کف فرش اطراف حوض وسط میدان امام نیز ارائه شده که در صورت تامین اعتبار این قسمت نیز کف فرش خواهد شد.

میدان امام اصفهان که از سوی سازمان جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است ، به شکل مستطیل بزرگی با اندکی زاویه نسبت به خط قائم شمالی- جنوبی، با امتداد شمال غربی- جنوب شرقی احداث شده و طولی معادل 510 متر داشته و عرض آن 160متر است و با این حساب ، فضای داخل میدان مساحتی معادل 16/8 هکتار را شامل می شود.

702/700

کد خبر: 691024

وب گردی

وب گردی