نام نویسی 662 هزار زائر اربعین حسینی در سامانه سماح/ 180 هزار ویزا صادر شد

معاون سازمان حج و زیارت از استقبال مردم و ثبت نام 662 هزار زائر اربعین حسینی در سامانه سماح و صدور 180 هزار روادید ویژه این ایام خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا حمید محمدی افزود: هم اکنون مابقی ویزاهای ثبت نام کنندگان که مراحل قانونی را به درستی انجام داده اند در حال صدور بوده و بزودی ارائه خواهد شد.
او با تاکید به فرصت باقی مانده زمان ثبت نام که 24 آبان ماه جاری اعلام شده، گفت: از زائران اربعین حسینی می خواهم به لحاظ جلوگیری از بروز هرگونه مشکل احتمالی، کارهای خود را به روزهای آخر موکول نکنند.
محمدی با تاکید بر اینکه طبق اعلام ستاد اربعین، شرکت در مراسم امسال و دریافت ویزا فقط از طریق سامانه سماح امکان‌پذیر است، افزود: وزارت خارجه نیز تاکید کرده خروج زائران از ایران بدون داشتن ویزای عراق به هیچ‌ وجه امکان‌پذیر نیست.
به گفته وی، با توجه به هماهنگی های لازم علاوه ‌بر سفارتخانه و کنسولگری‌های عراق در ایران، 16 دفتر دیگر در سراسر کشور ایجاد شده تا ویزای عراق را صادر کند.
معاون سازمان حج و زیارت همچنین با تاکید بر هوشیاری مردم از متقاضیان سفر به عتبات خواست تنها از طریق سامانه سماح که مورد تایید سازمان حج و مراجع قانونی است اقدام به نام نویسی کنند تا دچار مشکل و باندهای جعلی صدور روادید نشوند.
محمدی با تاکید بر عدم خروج بدون گذرنامه و ویزا ، از زائران اربعین حسینی خواست با احترام به قوانین و برای جلوگیری از هرگونه مشکل از مسیر قانونی اقدام به سفر کنند.
بر اساس اطلاعات و آمار موجود، سال گذشته در حدود دو میلیون نفر از هموطنان عاشق حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در آیین اربعین حضور داشتند.

700700

کد خبر: 691030

وب گردی

وب گردی