حفظ میراث فرهنگی با مشارکت مردم ممکن است

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی،تحقق مشارکت های اجتماعی و تعامل برون سازمانی را رویکرد این مجموعه توصیف کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان مازندران، سردار رحمت الهی - فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود:تجهیز یگان ،حفاظت فیزیکی اطمینان بخش با تمرکزبرحفاظت الکترونیک در برنامه ریزی ها مورد توجه جدی قرارداده ایم.

او افزود: حفاظت از هویت باستانی این مرز و بوم با برخورد و بگیر وببند امکان پذیر نیست .بازدارندگی در این عرصه باید مبتنی بر جلب مشارکت مردم باشد. در این راستا سمن‌ها و تشکلهای مردم نهاد در سراسر کشور می‌توانند نقش بسزایی در کمک و یاری رساندن به امر حفاظت مردمی از آثار و ابنیه تاریخی ایفا کنند.

رحمت الهی نگاه سازمان میراث فرهنگی به یگان حفاظت را امید بخش و سازنده برشمرد و افزود: چند وجهی بودن مأموریت‌ها و وظایف همکاران در یگان حفاظت مسئله‌ای است که باید به آن پرداخته شود. بخشی از وظایف نیروها جنبه حفاظتی از همه اموال سازمان میراث فرهنگی را به صورت شبانه‌روزی دارد. بخش دیگری از کارها جنبه انتظامی و بخش دیگر جنبه امنیتی دارند که قانون‌گذار، جرایم علیه میراث فرهنگی را جزو جرایم علیه امنیت قرار داده و حتی شروع جرم علیه میراث فرهنگی مانند آغاز به کار حفاری در محوطه‌های تاریخی یک جرم محسوب شده و مجازات دارد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی در بخش دیگری از صحبت‌هایش ایجاد امنیت را برای صنعت گردشگری حیاتی توصیف کرد و گفت:اگر گردشگر خارجی در کشور ما بزه‌دیده شود یا مورد سرقت یا آسیب‌های دیگر قرار بگیرد همین مقدار کفایت می‌کند که نگاه مثبت نسبت به کشورمان مخدوش شود. این وظایف مشابهت زیادی با همکاران نیروی انتظامی دارد و اساسا فلسفه تشکیل نیروی انتظامی در دستگاه‌های کشوری، واگذاری بخشی از وظایف‌شان بوده تا کار آن‌ها را سبک‌تر کند.

702/700

کد خبر: 691040

وب گردی

وب گردی