احداث و احیاء مراکز اقامتی در جاده ابریشم/گردشگران چینی علاقه مند سفر به ایران هستند

خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های دولتی چین در سفر به ایران با مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی دیدار و در خصوص همکاری‌های مشترک و راه‌های توسعه اقتصاد گردشگری گفت و گو کردند.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، ابراهیم رضایی بابادی، در گفت و گو با نمایندگان خبرگزاری‌ها، نشریات و تلویزیون‌های دولتی کشور چین که به ایران سفر کرده‌اند در خصوص اهدافی که کانون در راستای ارتقای اقتصاد گردشگری در نظر گرفته‌ است گفت: کانون به واسطه مسئولیت و رسالت‌هایی که در زمینه توسعه گردشگری دارد، احیای صنایع دستی، کمک به عرضه مناسب هنرهای سنتی، شناسایی آثار تاریخی و میراث فرهنگی کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

او افزود: از کارهای دیگری که از سال‌های اخیر آغاز شده و به طور جدی پیگیر آن هستیم، راه‌اندازی دفاتر اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور است که تا کنون توانسته‌ایم 18 دفتر را در کشورهای هدف گردشگری ایران ایجاد و از این طریق اطلاعات مورد نیاز جهانگردانی که قصد سفر به ایران را دارند بدون واسطه به آنان ارائه و گردشگران بیشتری را برای بازدید از کشورمان ترغیب و راهنمایی کنیم.

رضایی بابادی در پاسخ به این سوال که برای رونق جاده ابریشم چه برنامه‌ای دارید گفت: جاده ابریشم شاهراهی است که در گذشته و در طول تاریخ، امنیت و ارتباط فرهنگی میان کشورها را فراهم کرده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و هست. با توجه به این موضوع و برای احیای بیش از پیش آن، ایجاد مراکز اقامتی مجلل و احیا و مرمت کاروانسراهای تاریخی را آغاز کردیم.

وی خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاران متعددی از دیگر کشورها به ویژه کشورهای اروپایی برای مشارکت در اجرای پروژه‌های اقامتی در ایران اظهار علاقه و اعلام آمادگی کردند.

مدیر عامل کانون با اشاره به ظرفیت‌های جاده ابریشم گفت: وجود مناطق کوهستانی، کویری، جنگلی و ... موجب شده تا مسیر این جاده در ایران از طبیعت و آب هوای متنوعی برخوردار شده و جاذبه خوبی برای گردشگران خارجی از جمله گردشگران چینی به شمار ‌آید.
او ادامه داد: با توجه به رویکردی که دولت جمهوری اسلامی ایران و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای جذب گردشگر دارد، امیدوارم ارتباط ایران و چین و تبادل گردشگر میان دو کشور روز افزون شده و بتوانیم میزبان گردشگران بیشتری از این کشور باشیم.

رضایی بابادی، گفت: تاریخ دو کشور نشان می‌دهد که ارتباطات گسترده و مطلوبی میان ایران و چین وجود داشته و تشابه‌های فرهنگی موجب می‌شود تا گردشگران چینی نیز علاقه زیادی برای سفر به ایران داشته باشند.

در حاشیه این دیدار، حسین خلیفی، نماینده اطلاع رسانی گردشگری ایران در چین، در خصوص سفر خبرنگاران چینی به کشورمان گفت: این گروه که 35 نفر از خبرنگاران و مدیران رسانه‌های دولتی کشور چین هستند در سفری 55 روزه، 15 هزار کیلومتر را طی می‌کنند.

او گفت: قرقیزستان، تاجیکستان، قزاقستان و آذربایجان کشورهایی هستند که این گروه از آنها عبور کرده و وارد ایران شده‌اند. در ایران نیز پس از اقامت 5 روزه و بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان‌های اصفهان و فارس از کشورمان خارج شده و پس از عبور از پاکستان به کشورشان بازخواهند گشت.

فنگ، معاون صدا و سیمای استان سی ان چین نیز در این دیدار گفت: فرهنگ و تاریخ ایران باعث شد تا ما برای بازدید از این کشور شور و اشتیاق ویژه‌ای داشته باشیم.

او ادامه داد: موزه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و موزه ملی ایران از جمله جاذبه‌های ایران هستند که در میان موزه‌ها منحصر به فرد محسوب می‌شوند.

فنگ به تاریخ و تمدن غنی و کهن ایران اشاره کرد و افزود: امیدوارم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران از گروه‌های رسانه‌ای کشورهای مختلف دعوت کند تا آنها نیز بتوانند ظرفیت‌های متعدد این کشور زیبا را به طور شایسته معرفی کنند.

702/700

کد خبر: 691043

وب گردی

وب گردی