دستور رئیس جمهوری اندونزی برای آماده باش مقام های امنیتی

'جوکو ویدودو' رئیس جمهوری اندونزی به مقامات امنیتی این کشور دستور داد در طول تظاهرات روز جمعه گروه های اسلامی در 'جاکارتا' در حالت آماده باش قرار گیرند.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس جمهوری اندونزی در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد 'من به دستگاه های دولتی دستور داده ام در حالت آماده باش بوده و وظایف حرفه ای خود را انجام دهند'.
وی از افرادی که قصد دارند روز جمعه در یک تجمع در جاکارتا شرکت کنند، خواست این کار را به شیوه ای مسالمت آمیز انجام دهند تا در نظم عمومی اختلال ایجاد نشود.
هزاران نفر از اعضای سازمان های اسلامی اندونزی قرار است در ادامه حرکت های اعتراضی چند هفته گذشته در اعتراض به اظهارات فرماندار جاکارتا که تلقی توهین به مقدسات مذهبی شده است، تجمع کنند.
'باسوکی آهوک' فرماندار جاکارتا که جانشین 'جوکو ویدودو' رئیس جمهوری کنونی اندونزی و فرماندار سابق جاکارتا شده است، مهر ماه گذشته، اعلام کرد: من از مسلمانان و دیگر کسانی که از گفته های من رنجیده خاطر شدند، عذرخواهی می کنم. من هرگز قصد اهانت به اسلام یا قرآن را نداشتم.
این فرماندار مسیحی جاکارتا پیش از این گفته بود: من به آیه 51 سوره مائده اشاره کردم زیرا این آیه از سوی مخالفان سیاسی برای ترغیب مردم به حذف من استفاده می شود.
وی گفت: من به قرآن اهانت نکردم. من به مردم گفتم اگر شما به خاطر سوء استفاده افراد ترسو و نژادپرست و با استفاده از این آیه قرآن می خواهید به من رأی ندهید، همان بهتر که به من رأی ندهید.
رئیس جمهوری اندونزی پس از تجمع های گذشته بار دیگر روز دوشنبه، گفت: برگزاری تظاهرات حق دمکراتیک مردم کشور است، اما این حرکت ها نباید مخرب و یا باعث هرج و مرج شود.
به نوشته تارنمای 'جاکارتا پست'، نظامیان اندونزی از حمل هرگونه سلاح گرم برای محافظت از تظاهرات روز جمعه منع شده اند.
انتظار می رود تظاهرکنندگان اندونزیایی پس از تجمع در مسجد استقلال جاکارتا محل برگزاری نماز جمعه به سمت کاخ ریاست جمهوری راهپیمایی کنند.
'تیتو کارنتاویان' رئیس پلیس ملی اندونزی، گفت که برخی از 18 هزار پرسنل پلیس برای مقابله با هرگونه خشونت احتمالی در پایتخت مستقر خواهند شد.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 691079

وب گردی

وب گردی