معینی: شرکت در تورنمنت کره جنوبی محک خوبی برای تیم جوانان خواهد بود

سرپرست کمیته جوانان معتقد است جوانان میتوانند با درخشش در جام جهانی در سن پایین، وارد تیم ملی بزرگسال شوند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت رسمی فدراسیون، فریدون معینی- سرپرست کمیته جوانان در ابتدا گفت: در بخش فنی برنامه ریزی طوری صورت گرفت تا با سه مدل از کشورهای آسیایی رقابت داشته باشیم. گروه اول شامل تیم های درجه اول مثل کره جنوبی، ژاپن، استرالیا بود.گروه دوم شامل تیمهای مثل تایلند ، ازبکستان ، عربستان و گروه سوم شامل تیمهای در حال رشد مثل یمن، نپال ، مالزی بود. نوع تمرینات تکنیکی، تاکتیکی و استراتژی طوری طراحی شد تا در هر شرایطی آمادگی لازم جهت رقابت با هر کدام از این مدل تیمها را داشته باشیم. کادر فنی به خوبی بازیکنان را در شرایط پیش بینی شده مورد ارزیابی و آموزش قرار داده و وظایف هر کدام را در پست های تخصصی توجیه کرده است.
وی در ادامه بیان کرد: برای آماده سازی تیم ملی جوانان در دور مقدماتی پیش بینی حضور در تورنمنت های مختلف صورت گرفت تا بازیکنان شرایط بازی با کشورهای دیگر را تجربه کنند. بعنوان مثال تورنمنت چین محک خیلی خوبی برای تیم ملی جوانان بود. در هفته آینده جلسه ای با کادر فنی خواهیم داشت تا برنامه ریزی مناسبی جهت حضور در جام جهانی داشته باشیم. بدون شک یکی از ویژگیهای حضور در جام جهانی دیده شدن بازیکنان رده های پایه است. این جوانان میتوانند با درخشش در جام جهانی در سنین پایین وارد تیم ملی بزرگسال شوند.
سرپرست کمیته جوانان ادامه داد: بعد از حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا و استراحتی کوتاه، اولین برنامه شرکت در تورنمنت چهار جانبه کره جنوبی است. کره جنوبی با اینکه نتوانست در رقابتهای قهرمانی آسیا سهمیه حضور در جام جهانی را کسب کند اما به دلیل میزبان بودن در رقابت های جام جهانی 2017 حاضر خواهد بود، بنابراین برنامه ریزی کاملی تا شروع رقابتها انجام داده است. در این تورنمنت کشورهای انگلستان از اروپا، نیجریه از آفریقا و دو تیم ایران و کره جنوبی از آسیا حاضر خواهند بود. هدف کره جنوبی محک زدن سطح فوتبال خود با مدلهای مختلف فوتبال جهان بوده و این فرصت بسیار مناسبی برای ایران است تا در رقابت با این کشورها محک جدی بخورد. امیدواریم که فدراسیون بتواند شرایط شرکت در این تورنمنت را مهیا کند.
وی در پایان گفت: در بخش پشتوانه سازی برای تیمهای ملی بزرگسال کشور، کمیته جوانان برنامه ریزی خود را در بخش گرسروتز (فوتبال پایه) با تشکیل تیمهای ملی زیر 13، زیر 14 ، زیر 15 و تیمهای نوجوانان و جوانان ادامه خواهد داد. یکی از اهداف فدراسیون در رده زیر 13 سال شناسایی تعداد 200 بازیکن نخبه در سطح کشور است تا با شناسنامه دار کردن آنها بتوانیم در سالهای آینده از این استعدادها در تیمهای ملی استفاده کنیم.

602/101

کد خبر: 691121

وب گردی

وب گردی