نیکو اقبال: چشم انداز خوبی برای جذب سرمایه گذار خارجی در صنعت نفت  وجود دارد

استاد اقتصاد دانشگاه تهران گفت: دولت باید با ایجاد فضای مناسب برای جذب سرمایه گذاری خارجی زمینه قراردادهای بیشتر نفتی را فراهم کند.

علی اکبر نیکواقبال در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در رابطه با تاثیر برداشته شدن تحریم ها بر صادرات نفت گفت: مشکلاتی که در مبادلات دلاری داشتیم با همکاری اروپا مرتفع گردید و با قبول ایران در انجام تعهدات خود امکان مبادلات بانکی میسر شده و حدود 60 درصد از مشکلاتی که در زمینه صادرات وجود داشت، برطرف گردیده است.

وی با بیان اینکه انتخابات آمریکا نقش مهمی در صادرات با ایران خواهد داشت افزود: با روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، احتمال به وجود آمدن مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و برای اینکه بخواهیم در این زمینه با اطمینان بیشتری اظهارنظر کنیم باید منتظر پایان انتخابات آمریکا بمانیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به قراردادهای چهار میلیاردی که تا کنون در زمینه سرمایه گذاری خارجی انجام شده است گفت: ایران همچنان به دنبال جذب سرمایه گذاری های بیشتر در صنایع پتروشیمی و فرآورده های نفتی است که نیازمند زمان طولانی تری برای رسیدن به این هدف می باشد.

وی افزود: با بالا بودن پتانسیل ایران برای جذب سرمایه گذاری های خارجی، دولت باید با به تصویب رساندن طرح های مناسب زمینه را برای همکاری با کشورهای خارجی فراهم کند و با انجام این کار چشم انداز خوبی برای آینده جذب سرمایه گذار خارجی در صنعت نفت ایران پیش بینی می شود .

نیکواقبال در خصوص به تثبیت رساندن حقوق ایران برای معافیت از فریز نفتی در اوپک ابراز امیدواری کرد و گفت: احتمال اینکه کشورهای اوپک برای بالا بردن و به تثبیت رساندن قیمت جهانی نفت به توافق برسند زیاد است و ایران در حال حاضر به دنبال سیاست های افزایش سهم خود از تولید نفت می باشد.

404/101

کد خبر: 691156

وب گردی

وب گردی