فروش ‌تسلا در کلاس خودروهای لوکس سایز بزرگ از مرسدس بنز، آئودی، بی‌ام‌و و لکسوس پیشی گرفت

کمپانی تسلا موتورز به تازگی آمار فروش محصولات خود را در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر کرده است که حاوی اطلاعات جالبی برای رقبای این کمپانی است.

به گزارش ایسکانیوز، بیش از ۴ سال از زمان عرضه‌ی تسلا مدل اس می‌گذرد و به نظر می‌رسد که فروش جهانی این خودرو روند ثابتی را حفظ کرده است. فروش این خودروی الکتریکی از سال ۲۰۱۳ میلادی تا کنون به حدی مناسب بوده است که کمپانی تسلا ادعا می‌کند، مدل اس از لحاظ آمار فروش بر رقبای هم رده‌ی خود پیروز شده است. ادعایی که تا حدودی به نحوه‌ی تعریف رقبای هم‌رده‌ی تسلا مدل اس باز می‌گردد. با زومیت همراه باشید.

براساس آمار فروش سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ که توسط بلومبرگ (Bloomberg) منتشر شده است، تسلا مدل اس پر فروش‌ترین خودرو در بخش سدان‌های لوکس بزرگ بازار آمریکا بوده است. این آمار بر اساس نمودارهای ارائه شده توسط تسلا برای میزان فروش سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ میلادی مدل اس و خودروهایی که به عنوان رقیب آن انتخاب شده‌اند، به دست آمده است. بر اساس آمار منتشر شده توسط تسلا، ۹۱۵۶ دستگاه مدل اس طی سه ماه به فروش رسیده است که این میزان رشدی ۵۹ درصدی نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۵ میلادی را نشان می‌دهد. همچنین، بر اساس تخمین‌های تسلا سهم مدل اس از بازار خودروهای لوکس سایز بزرگ معادل ۳۲ درصد است. این آمار در مقایسه با فروش ۴۹۲۱ دستگاه مرسدس بنز کلاس اس و کاهش ۹ درصدی فروش آن نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته و کسب سهم ۱۷ درصدی از بازار، نشان‌دهنده‌ی عملکرد فوق‌العاده‌ی تسلا است. لازم به ذکر است که طبق آمار منتشر شده، بی‌ام‌وسری ۷ جدید با فروش ۳۶۳۴ دستگاه طی سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی پس از مرسدس بنز کلاس اس قرار گرفته است. همچنین، نمودارهای منتشر شده توسط تسلا نشان می‌دهند که فروش مدل اس از محصولات برندهای معتبر دیگری همچون آئودی، لکسوس، مازراتی و جگوار پیشی گرفته است.

با اینکه موفقیت تسلا در مقابل خودروسازان باسابقه تحسین برانگیز است، اما نکاتی درباره‌ی این مقایسه‌ وجود دارد که باید به آن‌ها اشاره کنیم. در ابتدا باید گفت که مفهوم عبارت «سدان لوکس سایز بزرگ» تاحدودی مبهم است و این در حالی است که معمولا، خودروهایی که توسط کمپانی‌ها برای مقایسه در یک کلاس قرار می‌گیرند، بر اساس دیدگاه‌ها در سطح جهانی، در یک کلاس قرار نداشته و برای مقایسه با یکدیگر پذیرفته شده نیستند. برای مثال، تسلا مدل اس بیشتر در کلاس سدان‌های لوکس سایز متوسط قرار می‌گیرد و باید با مرسدس بنز کلاس E و بی‌ام‌و سری ۵ مقایسه شود، هرچند که قیمت آن نزدیک به مرسدس بنز کلاس اس و بی‌ام‌و سری ۷ است.

از سوی دیگر، تسلا مدل اس در حقیقت یک خودروی هاچ‌بک است و باید با خودروهای هاچ‌بک هم‌رده‌ی خود مقایسه شود، که البته در آمارهای منتشر شده از سوی تسلا دو هاچ‌بک آئودی A7 و پورشه پانامرا به چشم می‌خورند. نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه داشته باشیم وسعت بازار مورد بررسی است. طبق تخمین‌های تسلا، تعداد خودروهای لوکس گران‌قیمیتی که طی سه ماهه‌ی سوم سال جاری به فروش رسیده‌اند، حدود ۲۸۸۵۶ دستگاه بوده است که سهم اندکی از میلیون‌ها خودروی جدیدی را که هر سال در آمریکا به فروش می‌رسند، شامل می‌شود. به عبارت دیگر، تسلا سهم عمده‌ای از یک بازار بسیار کوچک را تصاحب کرده است.

علاوه بر آمارهای منتشر شده از فروش مدل اس، طبق اعلام تسلا تعداد ۵۴۲۸ دستگاه کراس‌اوور مدل ایکس این کمپانی طی سه ماهه‌ی سوم به فروش رسیده است که این تعداد از میزان فروش برخی مدل‌های پورشه و لندرور بالاتر است. البته، میزان فروش مدل ایکس نسبت به شاسی‌بلندهای تولیدی توسط مرسدس بنز، بی‌ام‌و، آئودی، لکسوس، کادیلاک و ولوو پایین‌تر است.

201

منبع: زومیت

کد خبر: 691193

وب گردی

وب گردی