از معتادان حاشیه بزرگراه تا تاریکی معابر در شب

کمیته نظارت شورای شهر تهران در راستای تشکیل جلسات بررسی مشکلات اهالی محلات مختلف تهران، این هفته به سراغ بررسی مشکلات اهالی محله خانی آباد شمالی واقع در محدوده شهرداری منطقه نوزده رفت.

به گزارش ایسکانیوز وبه نقل از خبرآنلاین در ابتدای جلسه بررسی مشکلات اهالی این محله که با حضور رئیس کمیته نظارت شورای شهر، شهردار ناحیه و شورایاران تشکیل شد، گزارشی از اقدامات سال گذشته این کمیته برای رفع مشکلات و کاستی های مردم ارائه شد. گفتنی است مشکلات و خواسته های اهالی این محله در سال گذشته نیز در کمیته نظارت بررسی شده و برخی از مشکلات رفع شد ولی بخشی از مشکلات و کاستی ها کماکان مشاهده می شود و حل نشده است.

از جمله این مشکلات، آلودگی صوتی ناشی از تردد خودروها در بزرگراه شهید تندگویان بود. یکی از مهمترین خواسته های ساکنان بخش غربی محله، نصب دیوار صوتی در بزرگراه شهید تندگویان در محدوده محله مذکور است که این مسئله سال گذشته نیز به شهرداری منعکس شده بود.
شهرداری منطقه با توجه به جوابیه ای که برای کمیته نظارت شورای شهر فرستاده بود به وجود موانعی مانند خطوط فشار قوی برق، کانال آبهای سطحی در طول مسیر، انسداد راههای ارتباطی، قطع درختان و تخریب فضای سبز و همچنین از بین رفتن مسیر پیاده رو در اکثر نقاط استناد کرده بود و گفته بود امکان اجرای دیوار صوتی با این مشکلات اجرایی وجود ندارد. ولی پس از پیگیری های بعمل آمده و بررسی کارشناسی توسط معاونت حمل و نقل ترافیک، شهرداری اعلام کرد تراز صوتی در این محدوده بالاتر از حد استاندارد مناطق مسکونی است و نیاز به نصب دیوار صوتی است ولی در نهایت به دلیل عدم تخصیص اعتبار لازم تاکنون این امر محقق نشده.
محسن پیرهادی عضو هیات رییسه شورای شهر تهران که در این جلسه حضور داشت اعلام کرد: هزینه نصب این عایق ها باید در قالب کد پروژه ای در بودجه سال آتی درج و تصویب شود تا برنامه ریزی لازم جهت اجرای پروژه انجام شود.
دیگر خواسته اهالی را پوشاندن جوی حاشیه اتوبان شهید تندگویان بود. اهالی در این نشست اعلام کردند روباز بودن این جوی برای کودکان خطرساز است و این مسئله جزء دغدغه های اهالی شده است. همچنین در فصول گرم سال بوی نامطبوع متصاعد از کانال، باعث نارضایتی اهالی شده است.
خواسته دیگری که از سوی اهالی بیان شد، امحای حیوانات موی و جوندگان محله بود. به نظر می رسد با وجود اقدامات انجام شده توسط شهرداری به منظور امحای حیوانات موذی در سطح محله بویژه خیابانهای میعاد شمالی و لطیفی، این مشکل کماکان برای اهالی مشکل آفرین است. دلیل تداوم مشکل هم مسایلی مانند فرسودگی جداول و انهار، نصب ناصحیح زیر مخازنی زباله و ... قلمداد می شود و این مسایل باعث شده معبر فوق به مکان مناسبی برای حضور جانوران موذی تبدیل شود. هر چند با اقدامات شهرداری تا حدودی این مشکل کنترل شده ولی باید اقدامات اساسی جهت رفع این مشکل انجام شود.
دیگر خواسته بیان شده از سوی اهالی اهالی تعیین تکلیف زمین پادگان سابق قلعه مرغی در انتهای خیابان شهامتی و ایجاد راه مواصلاتی از محله به رینگ کناری بوستان ولایت بود. نماینده شهرداری در این نشست توضیح داد شهرداری منطقه برای تحقق این مسئله و تملک زمین مذکور هماهنگی های لازم را با دستگاههای ذیربط انجام داده است. کمیته نظارت شورای شهر هم متعهد شد با مکاتبه، تسریع در اجرایی شدن طرح را از شهرداری بخواهد.
دیگر خواسته اهالی تأمین روشنایی معابر به ویژه بلوار شقایق و حاشیه بزرگراه شهید تندگویان است که عدم روشنایی مکفی موجب حضور بزهکاران و کاهش امنیت اجتماعی معابر در این منطقه شده است.
همچنین ساماندهی مشاغل و صنایع مزاحم و برخورد با عاملان سد معابر محله، افزایش تعداد مخازن پسماند در سطح محله، جمع آوری معتادان و کارتن خوابها در پارک ها و حاشیه بزرگراه شهید تندگویان و مرمت و بازسازی پیاده روی خیابان میعاد از دیگر خواسته های اهالی برای حل مشکلات محله بود که مقرر شد توسط شهرداری و کمیته نظارت، پیگیری شود.


700700

کد خبر: 691204

وب گردی

وب گردی