استقبال از سمینار آموزشی "بهره‌وری در اقتصاد مقاومتی" به همت مرکز رشد واحد همدان دانشگاه آزاد اسلامی

باهدف توسعه همکاری‌های دوجانبه، با برنامه‌ریزی سازمان بسیج علمی پژوهشی استان همدان، سمینار آموزشی بهره‌وری در اقتصاد مقاومتی توسط مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در محل سالن اجتماعات شهید ایزدی دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مجید هادیان در سمینار آموزشی "بهره‌وری در اقتصاد مقاومتی " که به همت سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری همدان و مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد گفت: زندگی در سال‌های آغازین قرن بیست و یکم پیچیدگی هایی را در علوم اقتصاد، روابط اجتماعی، و علوم سیاسی به وجود آورده است.

رئیس خانه نخبگان بسیج استان همدان افزود: به موجب ایجاد این شرایط ویژه در قرن بیست و یکم و تولید زیاد علم نام‌هایی ازجمله عصر ارتباطات، انفجار اطلاعات و… را بر این عصر گذاشته‌اند و امروزه توانایی کشورها را، نظریه پردازان بزرگ نه در قدرت نظامی بالا و نه در قدرت اقتصادی خیلی پیشرفته کشورها می‌دانند.

وی بیان کرد: امروزه ملاک قدرت و توسعه و توانمندی هر کشوری را قدرت تولید علم، اطلاعات و استفاده از دانش روز و تولید محصولات کارآمد می‌دانند و کشور ما هم به حول قوه الهی در دهه‌ای که به نام خودباوری، آگاهی و پیشرفت علمی نام‌گذاری شده است با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایرانی اسلامی خود حرکت‌های رو به جلویی را شروع کرده و بسیار هم در آن موفق بوده است.

هادیان اظهار امیدواری کرد: که به‌زودی تفاهم نامه‌ای بین خانه نخبگان بسیج استان و مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان منعقد گردد.

مدیر مرکز رشد و واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی همدان به عنوان مدرس این دوره در دو بخش یک و نیم‌ساعته، چرایی، چیستی و چگونگی تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را تبیین نمود.

مهدی عسگری کیا، در این سمینار آموزشی عنوان کرد: که بومی‌سازی و توانمندسازی نیروی بومی، عملکرد منطقه‌ای را توسعه داده و نتیجه آن جلوگیری از هدر رفت پتانسیل‌های منطقه‌ای خواهد شد.

عضو هیات علمی گروه مکانیک واحد همدان توجه ویژه و کاربردی به آموزش را مهم‌ترین ابزار توانمندسازی برشمرد و عنوان کرد: که آموزش تئوریک و غیر مهارتی بدون توجه به اشتغال جامعه تحصیل‌کرده، مسیر توسعه را از حالت متوازن خود خارج کرده است.

وی تاکید کرد: باید مسیر علمی جامعه به سمت‌وسوی علم نافع هدایت شود که خوشبختانه نگاه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی به مسائل اقتصادی و توسعه‌ای، مبتنی بر علم و اقتصاد دانش‌بنیان است.

از ابتدای سال جاری تاکنون، این پنجمین سمینار آموزشی است که توسط مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و به دعوت سایر دستگاه‌ها برگزار می‌گردد.

201

کد خبر: 691207

وب گردی

وب گردی