ممنوعیت ورود اتوبوس‌ها به پایتخت" روی میز کمیسیون امنیت گردشگری

معاون گردشگری استان تهران از بررسی و بازنگری طرح «ممنوعیت ورود اتوبوس‌های بین‌شهری به معابر داخلی پایتخت» در کمیسیون امنیت گردشگری خارجی و ارتقاء مقاصد گردشگری خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به تازگی از ممنوعیت ورود اتوبوس‌های بین‌شهری به معابر داخلی پایتخت خبر داده و گفته است: در صورت ورود این اتوبوس‌ها به داخل شهر، پلیس نسبت به اعمال قانون این وسایل اقدام خواهد کرد، همچنین دوربین‌های کنترل محدوده زوج و فرد نیز ورود غیرمجاز این اتوبوس‌ها را ثبت می‌کند و اگر فاقد معاینه فنی معتبر باشند نیز جریمه خواهند شد.

سرهنگ حسن عابدی گفته؛ این اتوبوس‌ها با ورود به پایانه‌های مسافربری، مسافران خود را تخلیه کرده و پس از آن جابه‌جایی مسافر به وسیله اتوبوس‌های درون شهری و ... انجام خواهد شد.

این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده که هم‌اکنون بسیاری از تورهای گردشگری با استفاده از این اتوبوس‌ها اجرا می‌شوند و از آنجایی که بسیاری از آن‌ها حامل گردشگران خارجی هستند و باید برای انتقال مسافر به هتل، وارد محدوده‌ی شهری شوند و نمی‌توانند گردشگر را در پایانه‌ اتوبوسرانی و یا خارج شهر پیاده کنند و سپس آن‌ها را با وسایل نقلیه عمومی راهی هتل کنند، یقینا در صورت اجرای این طرح پلیس راهنمایی و رانندگی با چالش مواجه می‌شوند.

علی رفیعی ‌ـ معاون گردشگری استان تهران که از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در جریان این تصمیم پلیس راهنمایی و رانندگی تهران قرار گرفته، گفت: موضوع این است که تاکنون هیچ بازخوردی از بخش خصوصی درباره‌ی اجرای طرح ممانعت از ورود اتوبوس‌های بین راهی به محدوده‌ی شهری تهران دریافت نکرده‌ایم، اما براساس محتوای خبر منتشر شده، موضوع را در دستور کار کمسیون امنیت گردشگری خارجی و ارتقاء مقاصد گردشگری قرار داده‌ایم که هفته‌ی آینده در جلسه‌ی فوق‌العاده‌ای، در حضور اعضاء به آن پرداخته می‌شود تا نسبت به این مساله تعیین تکلیف شود.

او گفت: درخواست ما این است که شرکت‌ها و اتوبوس‌هایی که تحت فرمان قانونی و یا با حکم ماموریت تور اجرا می‌کنند، اجازه‌ تردد و توقف در محل‌های مرتبط و یا اماکن گردشگری را داشته باشند.

رفیعی گفت: در گذشته هماهنگی‌هایی با پلیس راهور تهران بزرگ شده بود، اما اکنون لازم است آن را به عنوان قانون کلی و استاندارد تعرف کنیم که این موضوع هفته آینده به نتیجه می‌رسد و سپس از سوی کمیسیون امنیت گردشگری خارجی و ارتقاء مقاصد گردشگری به دستگاه‌های اجرایی و مربوط، ابلاغ خواهد شد.

702/700

کد خبر: 691272

وب گردی

وب گردی