دستگیری زورگیر شمال‌شرق تهران

رییس کلانتری 136 فرجام از دستگیری مردی که اقدام به زورگیری تلفن‌های همراه شهروندان در شمال‌شرق پایتخت کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا سرگرد پرویزی در این‌باره گفت: چندی پیش مأموران کلانتری 136 فرجام در حال گشت‌زنی در محدوده میدان الغدیر بودند که ناگهان یکی از شهروندان با فریادهای «دزد»،«دزد» به آنان مراجعه کرد و گفت که دقایقی قبل یک سارق زورگیر تلفن همراهش را ربوده و متواری شده است.

او با بیان اینکه احتمال حضور سارق در محل همچنان وجود داشت، گفت: با توجه به اینکه امکان داشت هنوز سارق در محل مذکور حضور داشته باشد، ماموران مشخصات ظاهری وی را به دست آورده و از طریق بی‌سیم آن را به اطلاع دیگر واحدهای گشتی نیز رساندند و گشت‌زنی در اطراف این محله آغاز شد.

رییس کلانتری 136 فرجام با بیان اینکه سرانجام مدتی بعد و در بررسی‌های انجام شده در یکی از خیابان های اطراف، این سارق شناسایی شد، گفت: متهم که گمان نمی‌کرد از سوی پلیس شناسایی شود به محض دیدن خودروی پلیس پا به فرار گذاشت اما مدتی بعد از آغاز تعقیب و گریز از سوی مأموران دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

پرویزی با اشاره به انجام بازجویی از متهم گفت: این متهم پس از بازداشت و انتقال به مقر پلیس مورد بازرسی بدنی قرار گرفت و در جریان آن تلفن همراهی که به زور از مالباخته ربوده بود کشف شد اما سارق ضمن رد این موضوع ادعا کرد که تلفن همراه متعلق به خودش بوده و او بی گناه است.

او با اشاره به رویارویی متهم و شاکی پرونده، ادامه داد: سرانجام متهم پس از رویایی با مالباخته به بزه انتسابی اعتراف کرد و در بازجویی‌های تکمیلی نیز معترف شد که پیش از این نیز چندین بار در همین محدوده اقدام به سرقت تلفن همراه شهروندان به شیوه زورگیری کرده است.

رییس کلانتری 136 فرجام با اشاره به اعترافات متهم گفت: این فرد در اعترافات خود گفت که طعمه‌های خود را هنگام تاریکی شب و در معابر خلوت شناسایی کرده و پس از آن با تهدید اقدام به زورگیری تلفن همراهشان کرده است. عمده مالباختگان این فرد نیز در حالی طعمه این فرد شده‌اند که گوشی تلفن همراهشان در دستشان بوده و مشغول کار یا صحبت با آن بوده‌اند.

پرویزی اضافه کرد:‌ برای متهم پرونده تشکیل شد و با توجه به اینکه احتمال ارتکاب جرائم بیشتر از سوی وی وجود داشت، به دستور مقام قضایی این فرد به همراه پرونده تشکیل شده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

700/704

کد خبر: 691322

وب گردی

وب گردی