به گزارش ایسکانیوز،طبق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی رای اعتماد و بررسی کارنامه وزرای پیشنهادی باید بر اساس حروف الفبا مطرح شود. بنابراین ابتدا نوبت به وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش رسید.
موافقان این وزیر داوود محمدی، ابوالفضل سروش، مهدی شیخ و غلامعلی جعفرزداه ایمن آبادی بودند که در ادامه سخنان آنان آورده می شود:
دانش آشتیانی در حوزه علم و اندیشه بر اساس استانداردها عمل کرده است
داوود محمدی نماینده مردم تهران، در جریان بررسی صلاحیت 3 وزیر پیشنهادی دولت یازدهم برای اخذ رأی اعتماد جهت تصدی از وزارتخانههای آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان در موافقت با فخرالدین احمدی دانش آشتیانی برای تصدی در وزارتخانه آموزش و پرورش به معرفی ویژگی های شخصیتی و اعتقادی، تخصصی و توانمندیهای کاری و برنامههای وی در آموزش و پرورش پرداخت و گفت: منتقدان آقای آشتیانی نیز دغدغه آموزش و پرورش دارند و امیدوارم با توضیحاتی که میدهم آنها نیز قانع شوند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: در زمینه اعتقادی آقای احمدی دانش آشتیانی باید بگویم؛ پدر ایشان از روحانیون بوده و خود نیز از افراد موثر و اعضای فعال انجمنهای اسلامی در قبل و بعد از انقلاب بوده است و حتی انجمنهای اسلامی متعددی را پایه گذاری کرده است.
محمدی ادامه داد: سال 68 رهبر معظم انقلاب به ایلام سفر کردند و دستور تبدیل دانشکده ایران را دادند که آقای آشتیانی خودشان مسئولیت این دانشگاه را بر عهده گرفته و کارهای قابل توجه و بزرگی را انجام دادند چرا که در این استان محروم، دبیرستانهای وابسته به دانشگاه تأسیس و برای بسیاری از دانشآموزان محروم در این دبیرستانها شرایط ادامه تحصیل را فراهم کرد.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه عملکرد احمدی دانش آشتیانی در حوزه علم و اندیشه بر اساس استانداردها بوده و کارایی لازم را نیز داشته است، افزود: نمایندگان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مسائل مختلفی همچون ساماندهی امور انسانی و مدیریت منابع آموزش و پرورش را در قالب سوال با این وزیر پیشنهادی دولت مطرح کردند که برای هر کدام از آنها جواب مشخصی داشت؛ در هر حال برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.
دانش آشتیانی به دنبال اصلاح جدی امور است
ابوالفضل سروش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی باید به آموزش و پرورش نگاه جدی داشت و برنامه سند تحول نظام آموزش و پرورش به عنوان یک سند بالا دستی حتما باید مورد توجه قرار گیرد و ایشان به خوبی قادر به پیشبرد این سند است.
وی ادامه داد: معیار شایستگی و مهارت های حرفه ای معلمان برای اصلاح پرداخت و آموزش و پرورش می تواند بر افزایش رضایتمندی در آموزش و پرورش موثر باشد. برنامه های آقای دانش آشتیانی عملیاتی، کارآمد، مثبت و خلاقانه است که قطعا موجب افزایش رضایتمندی در آموزش و پرورش می شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنچه که در برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش آمده است نشان می دهد که آقای دانش آشتیانی به وضع موجود راضی نیست و به دنبال اصلاح جدی امور است.
او در پایان با اشاره به ویژگی های شخصیتی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آقای دانش آشتیانی پرورش یافته خانواده ای متدین و انقلابی است و حضور فعالی در عرصه های مدیریتی و پشتیبانی جنگ داشته و در جبهه های مقدس ماندگاری زحمات ایشان تا اکنون ادامه دارد و در حوزه مدیریت شخصیتی سخت کوش، جدی و با سوابق معلمی و تدریس درخشانی بوده اند که به خوبی نیازهای آموزش و پرورش را می شناسد.
دانش آشتیانی هرگز بازداشت نشده است
غلامعلی جعفرزداه ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: داستان فتنه تمامی ندارد. ظاهرا عده ای تلاش دارند که همه یا کاسب فتنه باشند یا ساکت فتنه.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هرگز دانش آشتیانی بازداشت نشده است.
تا کی میخواهیم هر کس تزویر و تظاهر داشت را انقلابیتر بدانیم؟
حجتالاسلام مهدی شیخ در دفاع از وزیر پیشنهادی اموزش و پرورش، گفت: تا کی میخواهیم هر کس تزویر و تظاهر کرد، انقلابیتر بدانیم؟ تا کی میخواهیم این راه را ادامه دهیم؟
نایب رییس فراکسیون روحانیت مجلس گفت: خودم را برای موافقت از برنامههای وزیر پیشنهادی آماده کرده بودم اما سوالی دارم، تا کی میخواهید این روند را ادامه دهید؟ فردی آمد و وارد سیاست شد و سالها نیروهای نظام را به جان هم انداخت و با پشت پا زدن به اخلاق، تخصص و نظارت مجلس بر دولت. به کجا میرویم؟ این فرد مجددا خواست وارد صحنه سیاسی کشور شود، مقام معظم رهبری هوشیارانه اجازه ندادند فضای کشور دوقطبی شود. چرا میخواهیم فضا را دو قطبی کنیم.
شیخ با انتقاد از سخنان مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه داد: مخالفان و موافقان وزیر چه کسانی بودند. آقای ابوالفض سروش و آقای محمدی هر دو جانباز و آزاده هستند. آقای جعفرزاده نیز جانباز دفاع مقدس هستند. آیا امثال این آقایان کافر و ضدولایت فقیه هستند؟ این چه ادبیاتی است؟ این چه رفتار ضداخلاقی است؟ تا کی میخواهید این روش را ادامه دهید؟ آیا این نفاق و ایجاد انشقاق در نیروهای انقلاب نیست؟ با تهمت زدن و انگ زدن به نیروهای وفادار به انقلاب و به نیروهایی که عمر و هستیشان را در راه انقلاب و نظام گذاشتند، تهمت نفاق بزنیم؟ آیا این کار با اسلام و با اخلاق و سیاستمداری سازگار است؟
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: قرار بود به اخلاق رای بدهیم. انقلاب ما انقلاب ارزشها و اخلاق بود. آیا این اخلاق و انسانیت و ارزش است؟ این رفتار کجای شعار انقلاب و راه شهداست؟ آیا دامن زدن به تفرقه، در قرآن آمده است؟ وظیفه ما در برابر تفرقه دشمن چیست؟ در آن تنور باید بدمیم یا باید آن را خاموش کنیم؟ حرکت دوستان عزیزم به کدام یک شباهت دارد؟ آیا زنده نگهداشتن اختلافات و نفاقها که افرادی متاسفانه بدور از اخلاق ایجاد کردند، نیست؟
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: عذرخواهی میکنم که حالت احساسی پیدا کردم. عقدهای بود که در دلم جمع شده بود. باید سیاستی اخلاقمدارانه و انسانمدارانه در پیش بگیریم.
302/300