روحیه همکاری میان دانشجویان معماری دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر است/دکتر میرزاده باعث خلاقیت  دانشجویان شده است

یک استاد دانشگاه آزاد اسلامی می گوید: معماری به صورت انفرادی تحقق پیدا نمی کند و با همکاری ها معنا پیدا می کند. مثلا برای ساختن یک ساختمان چندین مهندس با تخصص های مجزا مورد نیاز است. باتوجه به اینکه من در دانشگاه های دیگری تدریس داشته ام می توان گفت روحیه همکاری میان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر است و دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان باعث شکوفایی و رشد خلاقیت های آن ها شده است.

به گزارش ایسکانیوز، داوود شهیدی مدرس دانشگاه آزاد واحد رودهن ، معمارشهرساز،کاریکاتوریست، محقق و از بنیان گذاران طنز سیاه است.او در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران دانشگاه بوستون معماری خوانده و آثارش درمجلاتی چون آبنوس، جهان نو، خوشه، اطلاعات،تماشا ،گل آقا و گلستانه به چاپ رسیده است. گفت و گوی ایسکانیوز با این استاد دانشگاه را بخوانید:

باتوجه به اینکه من در دانشگاه های دیگری تدریس داشته ام می توان گفت روحیه همکاری میان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر است و دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان باعث شکوفایی و رشد خلاقیت های آن ها شده است

چگونه می توان شهر و مبلمان شهری در معماری را به زبان ساده تعریف کرد؟

اگر بخواهیم محدوده شهری را به زبان ساده تعریف کنیم می توان گفت مرز بندی شهری مختص منطقه ای است که در پای ساختمان ها و مقابل در پشت در های ورودی آن ها متوقف می شود و یا به منطقه ای اطلاق می شود که مالکیت خصوصی در باب زمین های شهری حضورش را اعلام می کند باید توجه داشت شهر تنها ساختمان های کنار هم چیده شده نیست، ارتباط ها هستند که همسایگی را خلق و مفهوم شهر را مشخص می کنند انسان ها کنار هم جمع می شوند که یک جامعه را بسازند و در این میان مبلمان شهری می تواند موثر واقع شود و از آن می توان به عنوان تجهیزاتی مانند وسایل کلی خانه در ابعاد وسیع تر یاد کرد و فضایی را برای رشد و پرورش و تعامل انسان ها به وجود آورد.

آیا در این زمینه فعالیتی انجام داده اید؟

بله. من مبلمان شهری کار کرده ام در سال 70 که وارد ایران شدم و در زمینه کاهش معضلات ترافیک و مبلمان شهری فعالیت خود را آغازکرده و طرح های مختلفی را در پایانه های شهری ارائه داده ام.

به طور کلی مبلمان شهری شامل چه چیزهایی است؟

مبلمان شهری آنطور که بسیاری از مردم فکر می کنند فقط شامل نیمکت و سکوهایی برای استراحت نیست بلکه شامل نماد و المان های شهری و تمامی عناصری گفته می شود که در طرح شهر ، خیابان ها ، فضاهای عمومی و پارک ها و... نصب شده اند.

نظر شما درباره طراحی و استاندارد های مبلمان شهری چیست؟

باید توجه داشت ملاقات و رودر روئی انسان ها در مسیر ها تحقق می یابند و مسیر ها تنها یک فضای باقی مانده بین ساختمان ها نیست و شخصیت مستقلی برای خود دارند و زندگی و جایگاه انسان که دارای شخصیت است ، یک معماری را نمایندگی می کند. در این میان باید توجه داشت مبلمان شهری با شرایط فرهنگی و اقلیمی یک منطقه هم خوانی داشته باشد و بر اساس اصول علمی با استفاده از تکنولوژی روز دنیا ساخته شود و استاندارد های لازم برای استفاده معلولان مانند رمپ ها و ... نیز رعایت شود.

شما به عنوان استاد دانشگاه آزاد اسلامی آینده دانشجویان معماری را چگونه ارزیابی می کنید؟

باید به این نکته توجه داشت که معماری به صورت انفرادی تحقق پیدا نمی کند و با همکاری ها معنا پیدا می کند. مثلا برای ساختن یک ساختمان چندین مهندس با تخصص های مجزا مورد نیاز است. باتوجه به اینکه من در دانشگاه های دیگری تدریس داشته ام می توان گفت روحیه همکاری میان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر است و دکتر حمید میرزاده با ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان باعث شکوفایی و رشد خلاقیت های آن ها شده است.

700/701

کد خبر: 691386

وب گردی

وب گردی