بیش از ۱۶۰۰ غیرنظامی در کشمیر از ناحیه صورت مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند/۱۱۰۰ مصدومیت چشمی

در کشمیر تحت کنترل هند بیش از ۱۶۳۱ غیر نظامی از ناحیه صورت خصوصا چشم مورد اصابت گلوله‌های نیروهای مسلح هند قرار گرفته‌اند. ۱۱۰۰ تن به شدت از ناحیه چشم آسیب دیدند که به قیمت از دست دادن کامل با جزئی بینایی آنها تمام شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری نیشن، منابع بیمارستانی در سرینگر کشمیر هند اعلام کردند، صدها فردی که هدف اصابت گلوله ساچمه‌ای قرار گرفتند در نوبت جراحی قرار دارند.

بیمارستان شری ماهاراجه هری سینگ (SMHS) و بیمارستان دانشکده پزشکی در سرینگر فاش کردند، دست‌کم ۱۵۰۰ تن با گلوله ساچمه‌ای از ناحیه صورت و خصوصا اطراف چشم آسیب دیدند. از این میان، ۱۱۰۰ تن درست از ناحیه چشم مورد اصابت قرار گرفتند که با نسبت‌های مختلف بینایی خود را از دست دادند.

در بیمارستان هری سینگ ۹۷۰ تن با جراحت ناشی از ساچمه پذیرش شدند. از این میان ۴۴ تن از ناحیه هر دو چشم آسیب دیدند. علاوه بر این، ۵۲۴ تن با جراحت‌های ناشی از گلوله‌ ساچمه‌ای در اطراف چشم در همین بازه زمانی در این بیمارستان تخصصی عمومی مداوا شدند.

در بیمارستان دانشکده پزشکی هم ۱۳۱ تن در همین بازه زمانی بستری شدند. به گفته پزشکان، تمام آنها صدمات عمیقی دیده بودند که از دست دادن بینایی منجر شد. هفت تن از دو چشم آسیب دیدند. علاوه بر این، چندین تن از مصدومان به خارج از کشمیر منتقل شدند.

به گفته منابع بیمارستانی هری سینگ، ۵۱۳ تن از مصدومان ویترکتومی انجام دادند. ویترکتومی یا تخلیه زجاجیه به عمل جراحی برداشتن همه یا بخشی از زجاجیه چشم به منظور از بین بردن کدر شدگی زجاجیه گفته می‌شود.

به گفته آنها، دست‌کم ۳۰۰ تن دیگر در نوبت جراحی ترمیمی قرار دارند. آمارها نشان می‌دهد که ۵۱ تن از ناحیه دو چشم با ساچمه آسیب دیدند. از میان آنها، ۲۴ تن کاملا بینایی یک چشم را از دست دادند. شش تن کلا بینایی چشمانشان را از دست دادند.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 691423

وب گردی

وب گردی