"یادواره شهدای مدافع حرم" در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد

با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران یادواره شهدای مدافع حرم با عنوان «فاتحین» در سالن اجتماعات علامه شهیدی دانشگاه آزاد بروجرد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب سپاه(نجف) گفت: جنگ امروز سوریه مقابله با دشمنان جمهوری اسلامی در خارج از مرزهای کشور است و این درگیری به دلیل بقا و دوام امنیت و آسایش مردم و حفظ ناموس و تمامیت ارضی کشور است.

به گزارش خبرنگار آنا از بروجرد، کوروش آسیابانی عصر دوشنبه در یادواره شهدای مدافع حرم بروجرد گفت: امروز مدافعان حرم و جوانان برای دفاع به بیرون از مرزها رفته تا امنیت کشور به خطر نیفتد مدافعان حرم برای دفاع از آرمان های نظام جمهوری اسلامی در برابر دشمن ایستاده و اجازه نمی دهند محور مقاومت تضعیف و دشمن احساس قدرت کند.

وی با تشریح دلایل حضور مستشاری ایران در سوریه اظهار داشت: ویژگی بارز کشورهای غرب آسیا تولید بخش اعظمی از انرژی‌ دنیاست که از این لحاظ این منطقه ارزش ویژه‌ای برای استعمارگران دارد.

وی وضعیت ژئوپلیتیک منطقه غرب آسیا را از دیگر دلایلی دانست که آن را از لحاظ موقعیت جهانی ممتاز ساخته و مورد دستبرد و طمع استکبار قرار داده است.

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب سپاه دسترسی به منابع انرژی‌ در این منطقه را عامل دیگر بروز جنگ و درگیری خواند و بیان کرد: استعمار به دنبال تجزیه و کوچک کردن کشورهای منطقه نظیر عراق و سوریه و... هستند تا با تجزیه و تغییر نقشه خاورمیانه بتوانند به راحتی آنها را تحت سلطه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی خود قرار دهند و به مطامع خود در این کشورها دست یابند.

آسیابانی تصریح کرد: استعمارگران برای دستیابی به اهداف خود در منطقه، پدیده شومی به نام داعش و پس‌ازآن گروهک‌های تکفیری معاند دیگری را با کمک عربستان به وجود آوردند و منطقه غرب آسیا را دستخوش تحولات و حوادث متعدد کردند.

وی با اشاره به توطئه‌های استعمارگران در ایجاد بحران در منطقه گفت: تحمیل جنگ هشت‌ساله علیه ایران و پس‌ازآن اشغال کویت توسط عراق و جنگ‌های 22 و 33 روزه و تشدید بحران‌های عراق، سوریه و یمن و تهاجم نظامی به افغانستان و عراق ازجمله توطئه‌های استعمار به سرکردگی آمریکای خبیث باهدف تسلط بر ایران است.

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب سپاه عنوان کرد: آمریکا همواره در ایجاد توطئه‌های جدید تلاش می‌کند بر منطقه تسلط پیدا کند و از سویی با به وجود آوردن ائتلاف کذایی مبارزه با داعش، افکار عمومی را برای لشکرکشی به این مناطق و ایجاد بحران توجیه می‌کند.

وی حمایت سوریه از ایران در زمان جنگ تحمیلی را از دلایل حمایت امروز ایران از این کشور برشمرد و افزود: درزمانی که همه متحدان منطقه‌ای علیه ایران با صدام ائتلاف کرده بودند تنها کشوری که به ایران سلاح می‌فروخت کشور سوریه بود علاوه بر آن امروز خط مقدم مقاومت در کشور سوریه است که در مقابل دشمن اصلی اسلام یعنی صهیونیست‌ها ایستادگی می‌کند.

آسیابانی بابیان اینکه امروز دفاع از ایران به خارج از مرزهای جمهوری اسلامی کشیده شده است، گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری اگر امروز خارج از مرزها با دشمنان جمهوری اسلامی مقابله نکنیم به‌زودی باید در کرمانشاه و همدان و عمق کشور با آن‌ها بجنگیم.

وی هدف از منازعات منطقه‌ای را تسلط بر ایران دانست و تصریح کرد: در دو سال پیش فاصله داعش تا مرزهای کشور به کمتر از 17 کیلومتر رسیده بود بنابراین جنگ امروز سوریه مقابله با دشمنان جمهوری اسلامی در خارج از مرزهای کشور است و این درگیری به دلیل امنیت و آسایش مردم و حفظ ناموس و تمامیت ارضی کشور است.

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب سپاه دفاع از مسلمانان و مظلومان جهان را از آرمانها و اهداف انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم بپذیریم که محور مقاومت تضعیف شود و صهیونیست‌ها در منطقه قدرت را به دست‌گیرند و بعد مسلمانان را به ذلت و خفت بکشانند همان‌گونه که این اتفاق امروز در کشورهای سوریه و عراق افتاده و دشمنان اسلام حتی به کودکان شیرخواره نیز رحم نمی‌کنند.

در ابتدای این مراسم جعفر حیدری معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با اشاره به لزوم بزرگداشت شهدای مدافع حرم و ایثار و جانبازی آن‌ها اظهار داشت: در عصری که دشمن غدار از هیچ جنایتی در راستای محو اسلام و ارزش‌های اسلامی فروگذار نمی‌کند و تمام‌قد به صحنه آمده تا نامی از اسلام در دنیا باقی نگذارد، جوانان این مرزوبوم در جبهه دفاع از ارزش‌های اسلامی حضوری فعال و شهادت‌طلبانه داشته‌اند.

وی افزود: جوانان مدافع حرم ثابت کردند نه‌ تنها در زمان جنگ تحمیلی بلکه در جای‌جای دنیا از ارزش‌های انقلاب و منویات امام راحل و مقام معظم رهبری دفاع می‌کنند و در این راه از ایثار جان خود دریغ نمی‌کنند.

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بروجرد با اشاره به اخلاص عمل شهدای مدافع حرم عنوان کرد: شهید شمسه که از شهدای والامقام شهرستان بروجرد است همواره تلاش می‌کرد بی‌نام‌ونشان در این راه خدمت کند اما خداوند خواست آوازه وی در سطح جهان اسلام ماندگار و جاودانه شود.

در این یادواره که با هدف آشنا کردن بیش از پیش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با اهداف دشمن از ایجاد گروهکهای تروریستی تکفیری نظیر داعش و تحولات منطقه و ارج نهادن به مقام والای شهدای مدافع حرم و تجلیل از صبر، بردباری و ایثار خانواده‎های معظم آنها برگزار شده بود، فرماندهان نظامی، انتظامی و برخی مسؤولان این شهرستان حضور داشتند.

گفتنی است تقدیر از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و جانبازان بخش پایانی یادواره شهدای مدافع حرم بود.

لازم به ذکر است، این برنامه به همت تشکل مجمع اسلامی دانشجویان واحد بروجرد برگزار شد.

200

کد خبر: 691462

وب گردی

وب گردی