سوءقصد به جان پزشک سرشناس تکذیب شد/دستگیری ۲نفر به اتهام تشویش اذهان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم با اشاره به این مطلب که هیچ پزشکی در بم مورد سوء قصد قرار نگرفته است، گفت: دو نفر به اتهام تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب دستگیر شدند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، دادستان عمومی وانقلاب شهرستان بم برخی شایعات منتشر شده در خصوص سوء قصد به برخی پزشکان و افراد سرشناس در سطح این شهرستان را تکذیب کرد و گفت: هیچ پزشک و فرد سرشناسی در بم مورد سوء قصد (قتل) قرار نگرفته است.

محمد ضیاءالدینی با اعلام اینکه در رابطه با نشر این شایعه و اکاذیب دونفر متهم دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده اند گفت: بر اساس ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) اشخاصی که به قصد تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی اکاذیبی را به نقل قول از شخص حقیقی یا مقامات رسمی منتشر کنند به حبس از دو ماه تا دو سال و یا شلاق تا ۷۴ ضربه محکوم خواهند شد.

این مقام قضائی تصریح کرد: در صورتی که این جرایم به وسیله سامانه های رایانه ای و مخابراتی (فضای مجازی) صورت گیرد مجازات آن تشدید شده و به موجب ماده ۷۴۶ قانون مجازات اسلامی مجرم به ۹۱ روز تا دوسال حبس و از پنج میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هردو مجازات محکوم خواهد شد.

او هشدار داد: اخیرا عده ای از اشخاص آگاهانه یا ناآگاهانه شایعاتی را در شهرستان مبنی بر وقوع قتل هایی به وسیله سرنشین یا سرنشینان مسلح یک دستگاه خودرو سواری پژو مطرح کرده اند که ضمن تکذیب آن اعلام می کنیم دستگاه قضایی شهرستان با کسانی که قصد دارند از طرق شایعه پراکنی امنیت روانی مردم را به خطر بیاندازند به شدت برخورد خواهد کرد.

این مقام قضایی وقوع یک فقره سرقت در روزهای گذشته از خودرو یکی از پزشکان این شهر را منشاء بروز این شایعه اعلام کرد.

ضیاء الدینی گفت: شهروندان در انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی دقت لازم را داشته باشند و به منظور حفظ امنیت روانی جامعه هر خبر و شایعه ای را بدون اطلاع از صحت و سقم آن منتشر نکنند.

700700

کد خبر: 691526

وب گردی

وب گردی