تقدیر از سه نفر از پیشکسوتان عرصه ورزش و تربیت بدنی به مناسبت هفته تربیت بدنی در دانشگاه آزاد اسلامی سقز

مراسم بزرگداشت هفته تربیت بدنی با حضور سه نفر از پیشکسوتان عرصه ورزش و تربیت بدنی شهرستان سقز، اساتید، کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم ابتداء دکتر کیوان شافعی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز ضمن ارج نهادن به مقام پیشکسوتان ورزش شهرستان عبدالله مرادخانی، اقبال دهزنی و بهیه رحمانی، به تمامی حاضران در مراسم خیر مقدم و از برگزارکنندگان مسابقات هفته تربیت بدنی در دانشگاه تقدیر کردند.

او ضمن اشاره به اهمیت ورزش و تربیت بدنی در جامعه ، به خدمات شایان دانشگاه آزاد اسلامی به ورزش ملی اشاره نموده و بیان داشتند در زمان ریاست دکتر میرزاده اهمیت خاصی به ورزش و تربیت بدنی در دانشگاه داده شده و این مهم در سه سطح همگانی، قهرمانی و حرفه ای تربیت بدنی مورد توجه بوده که در این میان ورزش همگانی به عنوان پایه و اساس حفظ سلامت جسم و روان اساتید ، کارکنان و دانشجویان از اهمیت ویژه ای است.

دکتر شافعی حضور مقتدرانه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات المپیک و پارالمپیک را نشان اهمیت ورزش حرفه ای در این دانشگاه دانسته و عنوان کردند؛ دانشگاه آزاد اسلامی در رشته های مانند بستکبال، والیبال خواهران و... در کشور سرآمد بوده و به عنوانبرند شناخته شده است. ایشان تشکیل شورای تخصصی ورزش در استان ها را نشان از تدبیر هیات امنای دانشگاه دانسته و گفتند؛ دانشگاه آزاد اسلامی برای ورزشکارانی که در سطح ملی و بین المللی موفق به کسب مقام می شوند تسهیلات ویژه ای همچون تخفیف شهریه دانشجویی و ... در نظر گرفته است و این امر با هدف نهادینه کردن فرهنگ ورزش دوستی و علاقه مند شدن به ورزش در جامعه صورت می پذیرد.

دکتر شافعی ورزش را وسیله ای برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان نموده و اشاره کردند؛ ورزش برای بسیاری از معضلات اجتماعی می تواند جنبه پیشگیری داشته باشد.

او در ادامه به معرفی رشته تربیت بدنی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز و همچنین امکانات ورزشی مانند سوله، چمن مصنوعی ،آزمایشگاه تربیت بدنی و ... پرداختند.

در ادامه دکتر سامان پاشایی مسئول تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز ضمن خیر مقدم به حاضران و تقدیر از ریاست و معاونین واحد سقز ، همچنین تشکر از پیشکسوتان ورزش شهرستان سقز به جهت حضور در این مراسم، اعلام نمودند؛ امروزه تربیت بدنی به یک پدیده اجتماعی تبدیل شده و قهرمانان ورزشی به عنوان نخبه های نمادین در جامعه تاثیر عمیق تری بر اقشار مختلف مردم دارند . ایشان با اشاره به اینکه ورزش همگانی پایه و اساس ورزش قهرمانی است ، تمامی دانشجویان را جهت شرکت در فعالیت های ورزشی ترغیب و تشویق کردند.سپس دکتر پاشایی به فعالیت ها و مسابقات برگزار شده در هفته تربیت بدنی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز که شامل مسابقات فوتبال دانشجویی، طناب کشی ، دارت و فوتسال کارکنان و اساتید بود، اشار ه کردند.

سپس دکتر فتاح مرادی عضو هیات علمی واستادیار گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز به ارائه سخنرانی علمی با عنوان «جایگاه ورزش و تربیت بدنی در جامعه» پرداختند.

در پایان ضمن تقدیر از پیشکسوتان عرصه ورزش و تربیت بدنی شهرستان به برندگان مسابقات ورزشی لوح تقدیر و هدایایی تقدیم شد.

200

کد خبر: 691535

وب گردی

وب گردی