معاون وزیر دادگستری: اجرای طرح نظام سلامت نمونه بارز حقوق شهروندی است

معاون حقوق بشر وزیر دادگستری گفت: از بارزترین نمونه‌های تحقق حقوق شهروندی اجرای نظام سلامت است که مردم کمتر از هفت درصد هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز ، محمود عباسی در جلسه شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه حقوق شهروندی یکی از راهبردهای اساسی دولت است افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ، قانون اساسی کشور ما به بهترین نحو ممکن در یک فصل به حقوق شهروندی پرداخته است.

این مسئول اظهار داشت: از اقدام های انجام گرفته در زمینه تحقق حقوق شهروندی در کشور راه اندازی کلینیک‌های حقوق شهروندی است که با همکاری شوراهای اسلامی انجام می‌شود.
عباسی تاکید کرد: حقوق شهروندی در کشور ما در حالی انجام می گیرد که در غرب با وجود ادعاهای زیاد به 2 کشور اسلامی با دلایل واهی حمله می‌کنند.
معاون حقوق بشر وزیر دادگستری با اشاره به اینکه در کلام وحی به نحو شایسته به کرامت انسانی توجه شده و همواره مورد عنایت است اظهار داشت : همه دولت ها موظف به تامین و اجرای حقوق شهروندی هستند و باید روز به روز به آن توجه بیشتر شود.
در این مراسم یزد به عنوان پایلوت اجرای طرح حقوق شهروندی انتخاب شد و بین وزارت دادگستری و شورای شهر یزد تفاهم نامه به امضا رسید.

منبع:ایرنا
700/701

کد خبر: 691561

وب گردی

وب گردی