بازداشت شکارچیان پرندگان مهاجر تالاب کیسی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر از شناسایی و دستگیری 2 شکارچی متخلف پرندگان مهاجر در تالاب کیسی این شهرستان خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز، کامبیز محسن سلطانی گفت : ماموران حفاظت محیط زیست در 2 مرحله به هنگام گشت زنی در روزهای شنبه و سه شنبه هفته جاری پیرامون این تالاب ، هفت شکارچی متخلف را مشاهده کردند که پس تعقیب و گریز موفق به شناسائی و دستگیری 2 تن از آنان شدند.

تالاب کیسی در امتداد محدوده ساحلی دریای خزر و در هفت کیلومتری نوشهر حد فاصل منطقه مزگا و چلک واقع است و به دلیل برخورداری از گونه هایی مانند توسکا و جاذبه های طبیعی منحصربفرد به محل امنی برای زاد آوری و زمستان گذرانی پرندگان مهاجر تبدیل شده است .
بنا به گفته کارشناسان محیط زست ، دراین تالاب پرندگانی مانند مرغابی ، قرقاول ، انواع مرغابی ، اردک ، چنگر ، عقاب و لک لک زیست می کنند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر گفت : شکارچیان متخلف پس از تشکیل پرنده به مراجع قضایی معرفی شدند و 2 دستگاه خودروی آنان که یکی خودروی کمک دار جیب بدون پلاک و دیگری نیز پیکان وانت بود ، توقیف و به توقفگاه نیروی انتظامی منطقه انتقال داده شد.
سلطانی افزود : از این افراد متخلف سه قبضه اسلحه ، چاقو و نورافکن کشف و ضبط شد و همچنین عملیات شناسایی بقیه شکارچیان متخلف نیز ادامه دارد.
وی با بیان این که حدود 98 درصد از قلمرو جغرافیایی شهرستان نوشهر جزو منطقه حفاظت شده البرز مرکزی است ، تاکید کرد که عبور افراد حامل اسلحه در این تالاب ممنوع است و درصورت مشاهده از سوی ماموران حفاظت محیط زست برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد.
شهرستان نوشهر با داشتن حدود 220 هزار هکتار منطقه حفاظت شده البرز مرکزی و برخورداری از گونه های حیات وحش نظیر مرال ، شوکا ، کل بز ، خرس قهوه ای ، پلنگ ، قرقاول ، کبک دریایی و معمولی در غرب مازندران واقع است.

منبع:ایرنا

700/701

کد خبر: 691562

وب گردی

وب گردی