متخلف نگهداری توله ببر در مشهد شناسایی شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از شناسایی متهم احتمالی نگهداری توله ببر بنگال در مشهد خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز سه شنبه به نقل از حمید صالحی گزارش داد: در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر حضور قلاده توله ببر بنگال در خیابانهای مشهد با پیگیری و همراهی سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی و دوستداران حیات وحش محل دقیق فیلمبرداری و علت این رخداد نامتعارف مشخص شد.
وی با اشاره به صحت کلیپ منتشره و ضبط آن در خیابان امامت مشهد افزود: شخصی که با این صحنه مواجه و نسبت به ضبط فیلم اقدام کرده بود بطور داوطلبانه اطلاعات لازم را در اختیار یگان حفاظت محیط زیست خراسان گذاشت و پس از آن پیگیری برای شناسایی متخلف مربوطه آغاز شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: با شناسایی منزل متهم اقدام لازم قانونی به منظور پیگیری موضوع از سوی مراجع قضایی صورت گرفته و موضوع در حال پیگیری است.
وی گفت: کلیپ مورد اشاره 6 روز پیش از انتشار ضبط شده بود.
صالحی افزود: چنانچه شهروندان طبیعت دوست به محض برخورد با این قبیل سوانح موضوع را به حفاظت محیط زیست اطلاع دهند فرصت کافی برای شناسایی متخلفان احتمالی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: انتشار این قبیل موارد در فضای مجازی با توجه به سرعت بالای انتقال و انتشار داده صرفا فرصت لازم را در اختیار متخلفان به منظور از بین بردن مستندات جرم قرار می دهد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: سامانه تلفنی 1540 و خط مستقیم فرمانده یگان حفاظت محیط زیست به شماره تماس 09159055970 آماده دریافت اطلاعاتی از این دست برای برخورد با متخلفان زیست محیطی در خراسان رضوی است.
وی همچنین موضوع شکایت سازمان محیط زیست را از منتشرکننده این کلیپ تکذیب و بیان کرد: توصیه ما اطلاع رسانی به مراجع ذیربط قبل از فرصت آفرینی برای متخلفان برای از بین بردن مدارک جرم است.

منبع: ایرنا

700/701

کد خبر: 691565

وب گردی

وب گردی