بکارگیری بیش از یک هزار نیروی کمکی پلیس در مراسم اربعین/ برقراری مقررات ترافیکی در خوزستان و ایلام

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد: یک هزار و 200 نیروی کمکی برای تقویت نظم و امنیت در رفت و آمد زائران در امور ترافیکی در مراسم اربعین امسال پیش بینی شده است و در استان های ایلام و خوزستان بیش از 500 تیم خوردویی و موتوری کنترل تردد زائران را به عهده دارند.

به گزارش ایسکانیوز، سردار تقی مهری در کمیته هماهنگی اجرای ویژه طرح ترافیک اربعین افزود: با هماهنگی دستگاه های امدادی و خدماتی از جمله سازمان راهداری، اورژانس، هلال احمر، وزرات کشور و بهداشت، این تصمیم اتخاذ شد که یک هفته قبل و یک هفته بعد از اربعین در استان های ایلام به ویژه استان خوزستان تردد کامیون ممنوع اعلام شود.
وی تاکید کرد: البته تردد خودورهای حامل مواد فاسدشدنی در این استان ها بلامانع است.
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به استقرار واحدهای پلیس در مسیر تردد زائران گفت: از بیستم آبان ماه به صورت میدانی تیم های پلیس، واحدهای اجرایی و عملیاتی تمام دستگاه های امدادی و خدمات از سوی مرکز برای تقویت استان ها حضور خواهند داشت و استان ها نیز در جلسات هماهنگی نمایندگان خود را اعزام کرده اند.
وی ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته با انسجام بهتری ایمن سازی تردد زائران را برنامه ریزی کرده ایم.
وی با اشاره به راه اندازی پایانه برکت در مسیر مهران گفت: فاصله شهر مرهان تا پایانه مرزی 11 کیلومتر است و پایگاه برکت به منظور تردد اتوبوس های برون شهری برای جابجایی زائران در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به راه اندازی پارکینگ های جدید در خرمشهر به سمت پایانه شلمچه گفت: از حمل و نقل ریلی نیز برای تردد زائران استفاده شده است.
مهری افزود: از شرقی ترین نقطه مرزی زائران مورد کنترل قرار می گیرند حتی زائران خارجی به این منظور ایستگاه ایست بازرسی در مسیرها پیش بینی شده و زائران را به سمت مسیرهای مشخص هدایت می کند، در حمل و نقل عمومی نیز مانند اتوبوس این هدایت از سوی سازمان راهداری و شرکت های حمل و نقل انجام می شود.
وی با اشاره به افزایش تعداد زائران نسبت به سال گذشته گفت: باید تمهیدات بیشتر و قوی تری پیش بینی کنیم به همین منظور نیروی انتظامی در بعد انتظامی و ترافیکی برنامه های مفصلی در راستای هدایت زائران به سمت مرزهای مهران، شلمچه و چذابه دارند.
رئیس پلیس راهور ناجا به راه اندازی پاسگاه های پلیس راه و ایست بازرسی در مسیر تردد زائران اشاره کرد و گفت: با استقرار ستاد اربعین حسینی در استان های ایلام و خوزستان به صورت میدانی تردد زائران داخلی و خارجی کنترل می شود و در بازگشت زائران به اندازه نیاز وسیله نقلیه برای بازگشت در نظر گرفته ایم.

منبع: ایرنا

700/701

کد خبر: 691572

وب گردی

وب گردی