هوا تا ۱۰ درجه سرد می‌شود/ استان‌هایی که باید منتظر برف و باران باشند

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش 10 درجه‌ای دما در برخی نقاط کشور، استان‌های پربارش کشور در روز چهارشنبه را اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز در شمال غرب کشور بارش باران و در برخی نقاط غرب، سواحل غربی خزر و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: روز چهارشنبه 12 آبان، با تقویت جریانات تراز میانی و نفوذ توده هوای سرد، بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید در مناطق شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از جنوب غرب ، نواحی مرکزی، سواحل شمالی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و از اواخر وقت در شمال شرق رخ خواهد داد که بارش در نقاط سردسیر شمال غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و نقاط سردسیر چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات شرقی لرستان به صورت برف خواهد بود.

به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، در روز چهارشنبه کاهش دما در شمال غرب، سواحل شمالی و دامنه‌های البرز بین 5 تا 10 درجه و در روز پنجشنبه 13 آبان، در شمال شرق بین 10 تا 15 درجه است. امروز نیز در شمال غرب و غرب و فردا در غالب مناطق کشور به ویژه نیمه شرقی، نواحی مرکزی و در استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز وزش باد شدید رخ خواهد داد.

استان‌های پربارش

وی با بیان اینکه در روز چهارشنبه دریای خزر مواج خواهد بود، افزود: روز پنجشنبه این سامانه در شرق خزر و شمال شرق فعال بوده و سپس از کشور خارج می‌شود. شدت بارش در روز چهارشنبه در آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، لرستان، شمال خوزستان و از اواخر وقت در گلستان و روز پنجشنبه در گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی است.

این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: به سبب بارش برف در روز چهارشنبه جاده‌های کوهستانی شمال غرب و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی و روز پنجشنبه جاده‌های کوهستانی گلستان و شمال خراسان رضوی مه آلود و لغزنده پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روز چهارشنبه به سبب وزش باد شدید بر روی عراق ، پدیده گرد و خاک در جنوب غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

وزرش باد شدید در تهران

وظیفه در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان تهران در روز چهارشنبه 12 آبان، نیمه ابری تا ابری، همراه با رگبار باران، گاهی رعد و برق، اوایل شب وزش باد شدید، در اواخر وقت کاهش ابر با حداکثر و حداقل دمای 20 و 9 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه 13 آبان، صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 15 و 9 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

700700

کد خبر: 691592

وب گردی

وب گردی