دیدار معاون ریاست جمهوری با وزیر خانواده و امور اجتماعی ترکیه

معاون ریاست جمهوری اسلامی ایران در استانبول با خانم 'فاطمه بتول سایان کایا' وزیر خانواده و سیاست های اجتماعی ترکیه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، خانم شهیندخت مولاوردی معاون ریاست جمهوری اسلامی ایران، شامگاه روز سه شنبه در حاشیه نشست وزرای سازمان همکاری های اسلامی در استانبول و در جریان این دیدار ،بار دیگر به حمایت دولت و ملت ایران از دولت، ملت ترکیه،تاکید کرد.

وی با تشریح مواضع صریح و سریع ایران در رابطه با کودتای نافرجام ترکیه ،گفت: ایران همواره دوست شرایط سخت مردم ترکیه بوده و امیدواریم در شرایط کنونی علاوه بر ارتقای روابط سیاسی روابط اقتصادی فی مابین در سطح مورد توقع روسای جمهور دو کشور به ٣٠ میلیارد دلار افزایش یابد .
معاون رئیس جمهور با اشاره به اهمیت توسعه همکاریهای منطقه ای و بین المللی میان دو کشور همسایه ضرورت توسعه روابط و همکاری ایران و ترکیه را هم به عنوان اعضای مهم سازمان همکاریهای اسلامی در جهت حل وفصل مسائل منطقه وجهان اسلام مورد تاکید قرار داد .
خانم مولاوردی در پایان این دیدار از خانم بتول سایان برای سفر به ایران دعوت بعمل آورد که مورد پذیرش طرف ترک قرار گرفت و ابرازامیدواری شد که این سفر در اسرع وقت انجام پذیرد.
وزیر امور خانواده ترکیه در این ملاقات ضمن تشکر از اعلام حمایت سریع ملت و دولت ایران در شب کودتا از ملت و دولت ترکیه ابراز امیدواری کرد که روابط میان دو کشور بیش از پیش در همه زمینه های سیاسی فرهنکی و اقتصادی گسترش و تعمیق یابد.
وی ابراز امادگی نمود در جهت توسعه همکاری در امور زنان و خانواده با همتایان ایرانی خود بیش از گذشته دیدار و تبادل نظر و تجربیات، نماید.
به گزارش ایرنا، در این دیدار طاهریان سفیر ایران در ترکیه و اسدزاده سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول نیز حضور داشتند.

300/302

کد خبر: 691611

وب گردی

وب گردی