تعامل گردشگری با فنلاند انجام می شود

مدیر روابط عمومی انجمن دوستی ایران فنلاند از طرح پیشنهادی توسعه گردشگری بین تهران و هلسینکی خبر داد.

افسانه جباریان در گفت و گوبا ایسکانیوز گفت: جاذبه های طبیعی ایران به لحاظ جغرافیایی می تواند برای گردشگران کشورهای حوزه اسکاندیناوی بسیار جذاب باشد.
او ادامه داد: متاسفانه در معرفی جاذبه های گردشگری مناطق کویری در بین کشورهای حوزه اسکاندیناوی عملکرد موفقی صورت نگرفته است و دراین زمینه انجمن دوستی ایران فنلاند در نظر دارد جاذبه ها ،معماری و فرهنگ زندگی مناطق کویری ایران را به زبان های فنلاندی و سوئدی تهیه و در اختیار علاقه مندان به حوزه سفر قرار دهد.
جباریان دیپلماسی فرهنگی را به اندازه دیپلماسی سیاسی حائز اهمیت دانست و گفت: مهمترین وظیفه انجمن دوستی توسعه مراودات فرهنگی است.
او افزود:گردشگری صادرات نامرئی است و مهمترین دستاورد آن علاوه بر ارزآوری ، معرفی فرهنگ غنی ایرانی است.
این مدرس دانشگاه گفت :قطعا برای ساکنان مناطق حوزه اسکاندیناوی که سرمای طبیعت تاثیر خود را در سردی روابط فردی گذاشته است ، مهمانوازی گرم ایرانیان می تواند خاطره ای فراموش نشدنی از سفر به ایران باشد .
او ادامه داد : متاسفانه جامعه تورگردانان در شناسایی بازارهای هدف به درستی عمل نمی کند و برای مثال جاذبه های مناطق سبز ایران را در نمایشگاه های گردشگری برای کشورهای اروپایی که اغلب سرسبز است معرفی می کنند و به جاذبه ها و معماری مناطق کویری کمتر پرداخته می شود.
جباریان گفت: رئیس جمهور کشور فنلاند گذشته از اثر نخل طلایی بوستان ملت تهران که توسط یک هنرمند فنلاندی به نام "ایلا هیلتونن"در دهه 70 میلادی و با الهام گیری از اسطوره های ایران باستان ساخته شده است بازدید کرد، که این موضوع می تواند سرآغاز توسعه تعاملات فرهنگی بین تهران و هلسینکی باشد و انجمن دوستی در حال رایزنی برای نصب تندیس یکی از مشاهیر ایرانی در بوستان های هلسینکی است.

702/700

کد خبر: 691629

وب گردی

وب گردی