سامسونگ برای افزایش ظرفیت تولید تراشه، بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری می کند

سامسونگ برای افزایش تولید تراشه بیش از یک میلیارد دلار در کارخانه‌ی آستین تگزاس سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، سامسونگ الکترونیکس اعلام کرده که برای افزایش تولید تراشه بیش از یک میلیارد دلار در کارخانه‌اش که در آتیس تگزاس واقع است، سرمایه‌گذاری می‌کند. سامسونگ برای پاسخ به تقاضای رو به افزایش بازار برای تراشه‌ها اقدام به این سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

سامسونگ را باید پس از اینتل دومین تولیدکننده‌ی بزرگ تراشه در جهان خواند. کمپانی کره‌ای اعلام کرده که برای افزایش تولید تراشه‌هایش که در گجت‌های موبایل و سایر تجهیزات الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرد، اقدام به گسترش زیرساخت‌هایش در آستین می‌کند. سرمایه‌گذاری سامسونگ تا ژوئن ۲۰۱۷ انجام خواهد شد.

سامسونگ هفته‌ی پیش اعلام کرد که سرمایه‌گذاری‌هایش برای گسترش سوددهی و درآمد در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۲۴ میلیارد دلار خواهد رسید که قریب به نیمی از این هزینه‌ی سرمایه‌ای اختصاص به تولید تراشه‌ها و صنعت نیمه‌هادی‌ها دارد.

بیشترین درآمد سامسونگ از صنعت نیمه‌هادی‌ها و تولید تراشه مربوط به حافظه‌های رم است. کره‌ای‌ها در تلاش هستند تا از سایر حوزه‌های موجود در بازار تراشه‌ها نیز به درآمدهای کلان دست پیدا کنند که از جمله‌ی آن باید به پردازنده‌های سری اکسینوس و قرارداد مونتاژ تراشه‌ با سایر کمپانی‌ها نظیر کوالکام اشاره کرد. سامسونگ در پی آن است تا تولید انبوه تراشه‌های طراحی شده توسط کمپانی‌هایی نظیر انویدیا و کوالکام را در دست گرفته و از این طریق نیز درآمدزایی کند.

سامسونگ جزئیات بیشتری را در مورد اهداف سرمایه‌گذاری از قبیل میزان افزایش ظرفیت تولید ارائه نکرده است.

201

منبع: زومیت

کد خبر: 691661

وب گردی

وب گردی