ارتقاء منطقه شکارممنوع "کاوه ده" به منطقه حفاظت شده در انتظار رأی شورای عالی محیط زیست

رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه ضمن اشاره به ارزش زیست محیطی منطقه شکار ممنوع کاوه ده گفت: ما منتظر رأی شورای عالی محیط زیست برای ارتقاء منطقه شکار ممنوع کاوه ده به منطقه حفاظت شده هستیم.

به گزارش ایسکا نیوز و به نقل از ایسنامحمد فریدی ، با بیان اینکه برای حفاظت بیشتر از سرمایه ملی منطقه "کاوه ده" لازم است که این منطقه به یکی از مناطق حفاظت شده چهارگانه ارتقاء یابد، گفت: منطقه شکارممنوع کاوه ده به مساحت 76 هزار هکتار، تنوع زیستی بالا وچشم اندازهای طبیعی زیبایی دارد که امسال5000 قوچ ، میش ،کل و بز در منطقه سرشماری کردیم.

اوادامه داد: همچنین امسال با دوربین گذاری در منطقه "کاوه ده" پلنگ و گربه پالاس نیز در منطقه مشاهده شد. بنابراین این منطقه از تنوع زیستی بالایی برخوردار است.

رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروکوه با بیان اینکه با ارتقاء منطقه شکار ممنوع "کاوه ده" علاوه بر منابع طبیعی، محیط زیست نیز مالک آن منطقه می‌شود، گفت: در این منطقه با تصرف اراضی، اخراج دام و مشکلات دیگر زیست محیطی مواجه هستیم ولی فقط مقابله با شکار حیوانات تحت نظارت و اختیار سازمان حفاظت محیط زیست است.

فریدی گفت: تبدیل منطقه شکارممنوع "کاوه ده" به منطقه‌ای حفاظت شده در انتظار موافقت شورای عالی محیط زیست است؛ همچنین موافقت وزارت صنعت و معدن و وزیر جهاد کشاورزی گرفته شده است تا این گنجینه ماندگار حفظ شود.

700/705

کد خبر: 691669

وب گردی

وب گردی