سپاس یک ارمنی از ایرانیان برای حفظ کلیساها

فارسی آموز ارمنی پس از بازگشت به کشورش، گفت: «من از مردم ایران سپاسگزارم که کلیساهای ما را محافظت کرده‌اند و مردم ارمنی را در حفظ آثار معنوی خود در ایران، یاری کردند».

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، «اِلن پوغوسیان»، فارسی آموز اهل کشور ارمنستان که در هشتاد و سومین دوره دانش افزایی بنیاد سعدی در تابستان سال جاری حاضر بود، پس از بازگشت به کشورش، خاطراتی کوتاه از سفر به ایران را ارسال کرده است که با کمی ویرایش، به شرح زیر می خوانید:

«خاطرات شیرین سفر ما از ارمنستان شروع شد، وقتی که اتوبوس ما در بین راه خراب شد و ما چند ساعت در راه ماندیم. ولی آنقدر میل سفر به ایران داشتیم که از خراب شدن اتوبوس بی حوصله نشدیم. بالاخره به ایران رسیدیم و استقبال گرمی از ما شد.

طی یک ماه اقامتی که در ایران داشتیم، جز مهربانی و مهمان نوازی از مردم ایران چیز دیگری ندیدیم. در این مدت به مکان‌های مختلفی رفتیم؛ تقریبا از بیست و هشت مکان دیدنی بازدید کردیم. بیشتر از همه این مکان‌ها، موزه دفاع مقدس، برج میلاد، دریاچه شهدای خلیج فارس و کاخ شاه را پسندیدم.

در موزه دفاع مقدس دلم خیلی سوخت چون خیلی فضای غمگینی در آنجا حاکم بود. مجسمه‌هایی از شهیدان جنگ ایران و عراق در آنجا بود و پروانه‌هایی که نشانه روح جاوید شهیدان بودند.

کمی دورتر از این موزه دفاع مقدس، به بوستان حضرت ابراهیم رفتیم و از یک پل زیبا به نام پل طبیعت دیدن کردیم و شنیدیم که این پل توسط یک دختر جوان ایرانی طراحی شده است.

در برنامه بازدیدهای دوره دانش افزایی، به برج میلاد تهران هم رفتیم. مکان زیبایی بود و از بالای برج همه شهر تهران را می دیدیم؛ خیلی بلند بود و البته کمی ترسناک.

در ادامه سفرمان به ایران، به شهر تاریخی اصفهان رفتیم و در این شهر از کلیسایی زیبا به نام وانک بازدید کردیم که اکنون به موزه تبدیل شده است. من از مردم ایران سپاسگزارم که کلیساهای ما را محافظت کرده‌اند و مردم ارمنی را در حفظ آثار معنوی خود در ایران، یاری کردند.

خیلی خوشحالم که در هشتاد و سومین دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی حضور داشتم و خاطرات شیرین و ماندگاری با خود به وطنم آوردم.»

502500

کد خبر: 691707

وب گردی

وب گردی