استاد دانشگاه آزاد اسلامی : عدم هماهنگی نماهای شهری با دیدگاه معماری

یکی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند می گوید:بسیاری از دانشجویان انگیزه بسیاری جهت فراگیری علوم مربوطه را دارند تا جایی که برخی از دانشجویان خواستار اطلاعات بیشتر هستند و با اصرار می خواستند تا از لحاظ علمی آن ها را بیشتر قانع کنیم، همچنین بسیاری از آن ها پس از فارغ التحصیل شدن در دفاتر فنی مشغول به کار شده و از آموزش های ما استفاده کردند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مهرزاد پارسافر از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند، درباره عدم هماهنگی نماهای شهری با دیدگاه معماری به ایسکانیوز گفت: معماری ما در حال حاضر بیشتر به سمت تقلید و الگو برداری گرایش دارند. در حال حاضر استفاده از نماهای رومی بسیار رایج است و بسیاری از معماران برای نما از مصالحی مانند سنگ استفاده می کنند.

او ادامه داد: این گونه نماها بیشتر در قسمت های شمالی تهران رایج است. به نظر من استفاده از این نماها سلیقه ای است و من طرفدار استفاده از این نماها نیستم.

این استاد دانشگاه افزود: من معتقدم هر سبک معماری که مورد استفاده قرار می گیرد باید با شرایط ایران منطبق باشد مثلا اگر بخواهیم در شهر تهران طراحی داشته باشیم باید باتوجه به شرایط آب و هوایی ، اقلیم و بودجه منطقه آن را آنجام دهیم.

دکتر پارسافر با تاکید بر اینکه از معماریی سنتی خود فاصله گرفته ایم گفت: عده ای از افرادی که از وضعیت مالی مناسبی برخوردارند بدون در نظر گرفتن شرایط اقلیمی به معمار مراجعه کرده و طرح ها و نماهایی مطابق با سلیقه خود درخواست می کنند، معمار نیز از مصالح با بودجه مشخص خریداری می کنند.

او درباره فراگیری تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: بسیاری از دانشجویان انگیزه بسیاری جهت فراگیری علوم مربوطه را دارند تا جایی که دانشجویانی خود را ملزم می دانستند تا از لحاظ علمی آن ها را قانع کنیم، همچنین بسیاری از آن ها پس از فارغ التحصیل شدن در دفاتر فنی مشغول به کار شده و از آموزش های آن استفاده کردند.

700/701

کد خبر: 691746

وب گردی

وب گردی