رییس واحد اسلامشهر: رتبه بندی دانشگاه ها باعث توسعه علمی کشور می شود

رییس واحد اسلامشهر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رتبه بندی علمی دانشگاه ها منجر به پیشرفت وتوسعه علمی می شود.

محمود اسفندیار درباره لزوم و همچنین مزیت رتبه بندی علمی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور به ایسکانیوز گفت: در حال حاضر در همه جای دنیا، با توجه به یک سری معیارو شاخص های مشخصی ،دانشگاه ها رتبه بندی می شود.از اصلی ترین و ابتدایی ترین دلیل این مسابقه علمی می توان به مشخص شدن جایگاه علمی دانشگاه ها اشاره کرد.از طرف دیگر مزیت این رتبه بندی ارتقا و پیشرفت دانشگا ها و به دنبالش توسعه علمی کشوراست. که به نوعی یک رقابت سالم علمی میان دانشگاه ها صورت می گیرد که باعث رشد و پیشرفت دانشگاه ها می شود.

او اضافه کرد: این رتبه بندی ها، یک نوع رقابت سالم علمی میان دانشگاه ها است که در نهایت باعث شناختن جایگاه علمی دانشگاه ها و موسسات می شود همچنین با اینکار دانشگاه ها، فاصله خودشان را با رأس هرم می فهمند و در صدد پیشرفت بر می آیند. همچنین از آنجایی که دانشگاه ها در رشد و توسعه کشور تاثیر بسیار بسزایی دارد، این رتبه بندی ها برای کشور مهم تلقی می شود. در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی ، توانسته است که رتبه اول در کشور را به خود اختصاص دهد؛این موضوع نقش این دانشگاه را در توسعه و پیشرفت کشور به خوبی نشان می دهد.

او تاکید کرد: ظرفیت رشد دانشگاه آزاد اسلامی بسیار زیاد است. ما نباید با دلخوشی به این میزان پیشرفت دست از تلاش برداریم؛ چراکه با داشتن اعضای هیات علمی فعال و جوان ، توان گسترش فعالیت ها بسیار بیشتر از گذشته است.ما می توانیم با برنامه ریزی های مناسب، جایگاه علمی خود را در سطح منطقه ای و بین المللی نیز بالا ببریم و با همه توان به کمک دولت برویم.

اسفندیار در پایان گفت: برای رسیدن به موفقیت های بیشتر ،باید در نظام آموزشی دانشگاه به طور مداوم تجدید نظر کنیم و آموزش پژوهش محور را اولویت اولمان قرار دهیم.

203/200

کد خبر: 691764

وب گردی

وب گردی