مدیریت مناسب دانشگاه آزاد اسلامی رضایت مردم را به همراه داشته است/3 میلیارد تومان درآمد غیر شهریه ای از طریق فعالیت های دانش بنیانی داشته ایم

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین پیشوا گفت: راه‌اندازی کارگاه‌های برق و بیمارستان در حال ساخت در رشته‌های پزشکی موجب شده دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان قطب آموزش عالی در سطح کشور باشد. همچنین در پیرو سیاستگذاری‌های دکتر میرزاده واحد ورامین، درآمدهای وابسته به شهریه را کم کرده است به این ترتیب این واحد در سال گذشته 3 میلیارد تومان از طریق فعالیت‌های دانش بنیان در قالب درآمدهای غیر شهریه به دست آورد.

به گزارش ایسکانیوز، حسینعلی شیبانی،رییس واحد ورامین دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی رتبه اول را در تولیدات علمی کشور را دارد گفت: واحد ورامین دانشگاه آزاد عنوان بزرگترین دانشگاه جنوب شرق تهران را داشته و حدود 600 هیات علمی دارد که از نظر علمی رتبه اول را در شهر استان تهران کسب کرده است. این واحد رویکردی به سمت افزایش کیفیت آموزشی و راندمان کاری دارد و زیرساخت‌های واحد در جهت افزایش کیفی آموزشی در کارگاه‌ها، دروس علمی و آزمایشگاه است.

او گفت: راه‌اندازی کارگاه‌های برق و بیمارستان در حال ساخت در رشته‌های پزشکی موجب شده دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان قطب آموزش عالی در سطح کشور باشد. همچنین در پیرو سیاستگذاری‌های دکتر میرزاده واحد ورامین، درآمدهای وابسته به شهریه را کم کرده است به این ترتیب این واحد در سال گذشته 3 میلیارد تومان از طریق فعالیت‌های دانش بنیان در قالب درآمدهای غیر شهریه به دست آورد.
وی یادآور شد: 12 طرح دانش بنیان درآمدزا هم اکنون در این دانشگاه در حال اجرا است، از جمله این طرح‌ها: پرورش ماهی‌های گرمابی و سرد آبی، 10 هزار متر گلخانه صنعتی، مرغ‌داری‌ها و مجتمع فرهنگی و رزشی و غیره که هم می‌تواند موجب فعالیت دانشجویان و نوعی درآمدزایی برای کمک به شهریه دانشجویان باشد. این موضوع موجب شده تا دانشجویان، دیگر دغدغه شهریه را نداشته باشند. بنابراین دانشجویان با فعالیت در این زمینه‌ها حقوق گرفته و شهریه خود را پرداخت می‌کنند.

او به سطح آموزش عالی کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه با مشکلاتی که در زمان ریاست جمهوری دولت قبلی بود 400 دانشگاه غیرانتفاعی ایجاد شد که متناسب با نیاز جامعه نبود. به علاوه این دانشگاه‌ها چون از کادر دانشگاهی مناسبی برخوردار نیستند و تنها هدفشان جذب دانشجو و تولید مدرک است باعث شده که در دانشگاه‌ها تعداد زیادی صندلی خالی داشته باشد و به این ترتیب بسیاری از دانشگاه‌ها ضربه بخورندو سطح آموزش عالی پایین بیاید.

وی در پایان گفت:خوشبختانه با سیاست‌های خوب دکتر میرزاده در بخش آموزش عالی دانشگاه آزاد اسلامی، تحصیلات تکمیلی بومی گزینی شده و رضایت مردم را به دنبال داشته است.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 691800

وب گردی

وب گردی