رأی اعتمادی متفاوت

معاون حقوقی رئیس جمهور در یادداشتی به توصیف جلسه دیروز مجلس که به تصمیم گیری نمایندگان درباره وزرای پیشنهادی دولت برای سه وزارتخانه ورزش، آموزش و پرورش و فرهنگ اختصاص یافت، پرداخته است.

به گزارش ایسکانیوز، متن یادداشت حجت الاسلام مجید انصاری را در زیر می خوانید:

مجلس شورای اسلامی روز گذشته به هر سه وزیر پیشنهادی دولت رأی اعتماد داد. به عنوان عضوی از کابینه به سهم خود از این اقدام مبارک و تحسین برانگیز نمایندگان سپاسگزاری می‌کنم. آنچه در صحن علنی مجلس گذشت، حاوی نکاتی است که به برخی آنها اشاره می‌شود.

اقدام رئیس جمهوری محترم به ترمیم کابینه و تمرکز بر حوزه فرهنگ و اجتماع در نوع خود مهم و قابل تأمل بود. وزارتخانه آموزش و پرورش که حوزه نفوذ آن سراسر ایران زمین است، پایه رشد و تعالی کشور است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مسئولیت سنگینی در پاسداشت از فرهنگ غنی اسلامی- ایرانی دارد و وزارت ورزش و جوانان هم متصدی تندرستی جامعه به عنوان پیش‌نیاز یک جامعه سالم است و همچنین تمشیت امور جوانان را عهده‌دار است که موتور محرک به سمت فردای بهتر است. این انتخاب‌ها و کیفیت ترمیم کابینه نشان از تدبیر هوشمندانه رئیس جمهوری دارد که ناشی از شناخت وی از نیازهای جامعه و اهتمام به برآورده کردن مطالبات مردمی است.

نمایندگان مجلس هم با درک درست از موقعیت کنونی و ضرورت همدلی و همکاری بین قوا و توجه به اهمیت جایگاه این وزارتخانه‌ها، با رأی اعتماد خود مانع از بروز خلل در کار این نهادهای مهم شدند. آنها به موج سهمگین تهمت همراه با تخریبی که در 10 روز گذشته بیرون از مجلس و با هدف فشار بر بهارستان و علیه وزرای پیشنهادی به راه افتاده بود، توجه نکردند و نشان دادند که دوران اعمال فشارها و تعیین خط مشی برای نمایندگان، خارج از مجلس به سر رسیده است. نمایندگان ملت، دیروز در محیطی آرام و همراستا با شأن و جایگاه خانه ملت، مباحث کارشناسی و نقطه نظرات موافق و مخالف خود را بیان کردند و پس از شنیدن سخنان رئیس جمهوری و وزرای پیشنهادی ، موافقان و مخالفان رأی آگاهانه خود را دادند. همه آنها که از شبکه خبر مراسم رأی اعتماد به وزرا را به صورت زنده دیدند، بسیار کمتر شاهد صحنه‌های به دور از اخلاق و انصاف بودند که در مجلس نهم زیاد اتفاق می‌افتاد. اگرچه برخی تهمت زدن‌ها و ادعاهای نادرست در صحن علنی دیروز مجلس هم مطرح و با پاسخ وزرای پیشنهادی و نمایندگان موافق روبه‌رو شد، اما آنچه در مجلس دهم رخ داد، با آنچه پیش از این در مجلس نهم شاهد بودیم، قابل قیاس نبود. این شرایط قابل دفاع در پی همکاری فراکسیون‌های مجلس بویژه فراکسیون‌های حامی دولت و تلاش‌های معاونان پارلمانی و اعضای دولت بود که می‌تواند الگوی مناسبی باشد و در سایر طرح‌ها و برنامه‌های بزرگ‌تر همچون برنامه ششم توسعه استمرار یابد. بیراه نیست اگر گفته شود رأی اعتماد مجلسیان به وزرای پیشنهادی نشان و نماد اعتماد مجلس به رئیس جمهوری و دولت بود.

با شناختی که از دیرباز از آقایان صالحی امیری، دانش آشتیانی و سلطانی‌فر دارم، مطمئن هستم که با تصمیم دیروز مجلس، انرژی مضاعفی به دولت تزریق خواهد شد که با توان بیشتر برای پیشبرد برنامه‌های کلان نظام بویژه در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی و همچنین اقتصادی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و مطالبه مردم است، اقدام کند. در انتها لازم می‌دانم از زحمات همکاران عزیزم آقایان جنتی، فانی و گودرزی هم تشکر و یادآوری کنم که آنها در هر سنگری که باشند از خدمتگزاری به نظام و مردم فروگذار نخواهند بود.

308/300

کد خبر: 691803

وب گردی

وب گردی