استاندار سمنان: پدیده شوم قاچاق کالا و ارز باید از دامان اقتصاد کشور پاک شود

محمدرضا خباز در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با تاکید بر مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز با افزایش نظارت ها و برنامه ریزی بیشتردر استان، گفت: پدیده شوم قاچاق کالا باید از دامان اقتصاد کشور پاک شود چرا که از مصادیق اصلی جنگ نرم قاچاق کالا و ارز است که ریشه های اقتصاد، تولید و اشتغال کشور را نشانه رفته است.

به گزارش ایسکانیوز از شاهرود وی افزود : تا زمانی که قاچاق کالا در کشور وجود داشته باشد تولید رونق و دوام نخواهد گرفت.
ایشان اظهار داشت : وجود کالای قاچاق در بازار کشور نه تنها به سلامت و امنیت کشور لطمه وارد می کند بلکه کالای تولید داخل را نیز نشانه و از بین می برد.
دکتر خباز با اشاره به عزم و تلاش دولت در سه سال اخیر در کاهش حجم کالای قاچاق در کشور اضافه کرد: کاهش چشمگیر کالای قاچاق در میان مدت نشانگر این است که اگر بخواهیم از هر ناممکنی می توانیم ممکن بسازیم.
وی از قاچاق کالا و ارز به عنوان یکی از نابسامان ترین روش برای وارد کردن آسیب به کشور و تولید یاد کرد و گفت: قاچاق تولید و اقتصاد کشور را به خطر می اندازد و آن را تهدید می کند.
استاندار سمنان با بیان این که قاچاق کالا و ارز در کشور علاوه بر تهدید اقتصاد، در افزایش بیکاری هم موثر است و در کنار آن امنیت جامعه را هم مورد هدف و تحت الشعاع خود قرار خواهد داد، بر مقابله جدی با این پدیده شوم در جامعه و افزایش توان و عزم همه دستگاه های اجرائی در مبارزه با این مقوله تاکید کرد.
وی ادامه داد : تا جلوی قاچاق گرفته نشود تولید شکل واقعی خودش را نخواهد گرفت و لازمه مبارزه مؤثر با قاچاق کالا و ارز افزایش نظارت ها به ویژه در بخش نرم افزاری و تحقق اهداف دولت الکترونیک است، هرچه اقدامات و فعالیت ها سیستمی تر گردد موفقیت بیشتری در راستای دستیابی به اهداف تعیین شده خواهیم داشت.
استاندار سمنان در ادامه با اشاره به افزایش آمار کشفیات انواع کالای قاچاق در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا با اجرای کامل طرح شناسنامه دار کردن انبارهای استان،نسبت به کاهش بیشتر کالای قاچاق اقدام نماییم.
وی استفاده از تمامی ظرفیت ها و توانمندی استان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز را خواستار شد و گفت: باید از ظرفیت سامانه ۱۲۴ در بحث نظارت بیشتر بر کالاها و خدمات استفاده و نسبت به تقویت آن هم تلاش کرد.
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان با تشریح روند اجرایی شدن طرح شناسه دار کردن انبارها در استان سمنان اظهار کرد: تاکنون حدود سه هزار و ۸۳۵ واحد های تولیدی و مراکز نگهداری و انبارها در سامانه این استان ثبت نام کرده اند.
در ادامه حسن اسلامی راد افزود: از این تعداد ۲۲ مورد از بخش معدن، ۲۲ مورد از بخش مزرعه، ۲۹ مورد از مراکز ارائه خدمات، ۱۵۱ واحد تولیدی، ۲۳۹ مورد انبار ها و مراکز نگهداری و سه هزار و ۳۷۲ مورد نیز عمده فروشی، خرده فروشی و اصناف بوده است.
وی اجرای طرح شناسه دار کردن انبارها را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه‌ها، به خصوص کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۵ ذکر و اضافه کرد: با نظارت‌های سامانه‌ای هوشمند می توانیم برای ساماندهی وضعیت اقتصادی استان و در نهایت کشور برنامه ریزی کنیم.
اسلامی راد بر اهمیت سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت در پیشبرد و اجرایی شدن این سامانه با نگاه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز تأکید کرد.

کد خبر: 691811

وب گردی

وب گردی