اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت برای آموزش دانشجویان در زمینه کاهش طلاق

یک استاد دانشگاه با اشاره به آموزش های دانشجویان روانشناسی دانشگاه آزاد در زمینه پیشگیری از این آسیب اجتماعی گفت: در این زمینه مولفه های روانشناسی و دینی به دانش آموزان آموزش داده می شود ، همچنین  تلاش می کنیم معیارهایی که از دید روانشناسی برای یک زندگی مشترک لازم است به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بیاموزیم تا در زمینه مشاوره ، روانکاوی و روانشناسی پیش از ازدواج و پس از آن استفاده کنند و تداوم زندگی را افزایش دهند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسین علی محمدی استاد روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت با اشاره به ثبت 110 هزار طلاق در 7 ماه نخست سال جاری ،درباره شیوع طلاق به ایسکانیوز گفت: برای شروع هر کاری باید توجه داشت اگر مقدمات صحیحی برای آن در نظر گرفته شود، نتیجه مطلوبی را در پی خواهد داشت پس باید افراد در مسئله مهمی مانند ازدواج، مقدمات آن را به خوبی فراهم کنند.

او ادامه داد: برای مثال انسان ها برای خریدن کفش زمان مشخصی را در نظر می گیرند، ممکن است به چندین مغازه سر بزنند و سایز ، اندازه و جنس کفش ها را بررسی کنند و تمامی جنبه های زیبایی آن را در نظر می گیرند. متاسفانه بسیاری از افراد برای ازدواج چنین زمانی را برای بررسی دقیق در زمینه مسائل فرهنگی پیش از ازدواج در نظر نمی گیرند.

دکتر علی محمدی افزود: متاسفانه در حال حاضر بیشتر آشنایی ها در مکان های نامناسبی مانند شبکه های اجتماعی یا خیابان اتفاق می افتد طبیعی است که چنین افرادی شناخت کامل و درستی از طرف مقابلشان ندارند و نمی توانند رشد کنند، زمانی این رشد اتفاق می افتد که در تمامی موارد اجتماعی ، اخلاقی زوجین با یکدیگر منطبق باشند و به رشد هماهنگ با یکدیگر کمک کنند. متاسفانه در بیشتر ازدواج ها چنین مقدماتی به درستی اتفاق نمی افتد.

او با اشاره به آخرین تحقیقات پژوهشگران در زمینه طلاق گفت: بر اساس تحقیقات پژوهشگران مشخص شده است بیشتر طلاق ها در 4 سال اول زندگی رخ می دهد. البته برای جلوگیری از افزایش این آسیب اجتماعی اقدامات مناسبی مانند مشاوره پیش از ازدواج در نظر گرفته شده است که کمک بسیاری به شناخت لازم زوجین از یکدیگر خواهد کرد.

او با اشاره به آموزش های دانشجویان روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه پیشگیری از این آسیب اجتماعی گفت: در این زمینه مولفه های روانشناسی و دینی به دانش آموزان آموزش داده می شود ، همچنین تلاش می کنیم معیارهایی که از دید روانشناسی برای یک زندگی مشترک لازم است به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بیاموزیم تا در زمینه مشاوره ، روانکاوی و روانشناسی پیش از ازدواج و پس از آن استفاده کنند و تداوم زندگی را افزایش دهند.

700/701

کد خبر: 691820

وب گردی

وب گردی