یک میلیون  و 500  هزار خانوار روستایی و عشایر تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، از پوشش بیمه اجتماعی ۱.۵ میلیون خانوار روستایی در کشور خبر داد و گفت: استفاده از خدمات این بیمه، اختیاری است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا رستمی روز سه شنبه در نشست خبری، گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، از سال ۸۴ تاسیس شده و یکی از صندوق های ۴ گانه زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

او با اعلام اینکه ۶ میلیون خانوار روستایی و عشایر مشمول این صندوق هستند، افزود: ۲ میلیون خانوار تحت پوشش سایر بیمه ها نیز هستند و ۱.۵ میلیون خانوار از ۴ میلیون خانوار باقی مانده تحت پوشش بیمه صندوق هستند و ۲.۵ میلیون خانوار روستایی و عشایر هنوز تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار نگرفته اند.

رستمی با تاکید بر اینکه استفاده از خدمات بیمه اجتماعی این صندوق رایگان است، افزود: نکته تمایز این صندوق، اختیاری بودن آن است.

اوبا اعلام اینکه ۱.۵ میلیون خانوار روستایی و عشایر حداقل یکبار حق بیمه پرداخت کرده اند، افزود: ۸۰۰ هزار خانوار روستایی و عشایر نیز هر سال بیمه خود را تمدید می کنند.

رستمی با اشاره به مزایای بیمه اجتماعی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، گفت: بیمه شدگان با ۱۵ سال پرداخت حق بیمه و بعد از ۶۵ سالگی می توانند از مزایای مستمری بازنشستگی استفاده کنند.

او با اعلام اینکه خدمات این صندوق شامل مستمری بازنشستگی، بازماندگان فوتی و از کار افتادگی است، افزود: این صندوق خدمات بیمه بیکاری و درمان ندارد، اما تلاش می کنیم خدمات صندوق را افزایش دهیم.

رستمی با تاکید بر اینکه افزایش خدمات صندوق مستلزم افزایش حق بیمه است، گفت: در حال حاضر حق بیمه بر اساس ۱۵ درصد درآمد روستاییان است که ۱۰ درصد را دولت و ۵ درصد را فرد روستایی پرداخت می کند.

او با اعلام اینکه ۶۵۰۰ میلیارد تومان مجموع دارایی ها و ذخایر این صندوق است، افزود: حق بیمه روستاییان و عشایر برای یک سال از ۱۸۰ هزار تومان تا ۴۲۰ هزار تومان تعیین شده که بر اساس ۸ سطح تقسیم شده و بیمه شدگان می توانند به دلخواه از هر کدام از خدمات بیمه ای بر اساس حق بیمه ای که سالانه پرداخت می کنند، استفاده نمایند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، در ادامه به قانون بازنشستگی پیش از موعد اشاره کرد و افزود: اگر این قانون در شورای نگهبان تصویب شود و به دولت برای اجرا ابلاغ گردد، سن روستاییان و عشایر برای استفاده از خدمات این صندوق نباید بالای ۵۰ سال باشد. در حالی که هم اکنون محدودیت سنی برای استفاده از خدمات بیمه اجتماعی این صندوق وجود ندارد.

اوگفت: همچنین اگر این قانون به تصویب برسد، افراد با ۱۰ سال حق بیمه و ۷۰ سال سن می توانند از مزایای مستمری بازنشستگی برخوردار شوند که این وضعیت در سال های بعد به ترتیب به ۱۲ سال حق بیمه و ۶۸ سال سن و.... تغییر می کند.

رستمی با اعلام اینکه ۴۱۰ میلیارد تومان سهم دولت به این صندوق است، افزود: ۶۰۰ میلیارد تومان سود سهام داریم و ۲۲ درصد سود سپرده می گیریم.

منبع :مهر

700/705

کد خبر: 691837

وب گردی

وب گردی