محبیان: اصولگرایان هم به سه وزیر رای مثبت دادند

استاد دانشگاه درباره مجلس دیروز مجلس گفت: مجلس دهم در پی این نیست که دولت را از کار بیاندازد و چوب لای چرخ دولت بگذارد مجلس قبلی هم چنین نیتی نداشت ولی در عین حال به نظر می رسد این مجلس می خواهد فرصت بیشتری را برای دولت فراهم کند.

به گزارش ایسکانیوز،امیر محبیان در گفت و گو با جماران، درباره جلسه رای اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی گفت: مجلس علی رغم اینکه تمام مباحثش را مطرح کرد ولی در عین حال به هر سه وزیر رای مثبت داد. بعضی ها اینگونه تصور می کنند؛ مجلس، مجلس اصلاح طلبی است با اکثریت و چون اصولگرایان و منتقدین اقلیت هستند رای که دادند نیاوردند که این مطلب درستی نیست.

وی ادامه داد: برخی از اصولگرایان که به این سه وزیر رای مثبت دادند می خواستند به این افراد فرصتی بدهند تا توانایی شان را نشان دهند و نمی خواستند این سه وزارتخانه بدون سرپرست باقی بماند، همچنین با توجه به اینکه چیزی از عمر دولت باقی نمانده است تنش جدیدی بین دولت و مجلس درست نشود.

محبیان تصریح کرد: فرصتی که مجلس به دولت و این سه وزیر داد برای این بود که با تنش کمتر ظرف این مدت کوتاه برنامه های باقی مانده وزارتخانه و دولت را تکمیل کند و اینگونه القا نشود که مجلس در یک فضای دو قطبی قرار گرفته است.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: وظیفه مجلس این است که نظراتش را مطرح کند و شکل معقول هم همین هست، یعنی نظرها مطرح بشود و در عین حال کاندیداهای وزارت هم نظرات خودشان را مطرح کنند و نهایتا مجلس با توجه به شرایطی که می بیند رای بدهد یا ندهد. زمانی که تنش هست یعنی یکی از طرفین حاضر نیست که در یک روال معقولی نظرات خودش را بیان کند و تلاش می کند نظر خودش را تحمیل کند.

وی تاکید کرد: جلسه رای اعتماد دیروز که به ریاست آقای لاریجانی بود، ایشان بسیار خوب رفتار جلسه را مدیریت کردند و توانستند در فضای آرامی را محیا کنند تا نمایندگان نقدهای خودشان را مطرح کنند که در عین حال مصالح را در نظر گرفت و نشان داد مصلحت کشور برایش مهم تر از مصلحت های جناحی است و این فرصت را برای دولت ایجاد کرد که بتواند در این چند ماه باقی مانده کلیه ظرفیت های خودش را به پای کار بیاورد و بتواند یک نمود خوبی از خودش نشان بدهد تا بهانه ای برای عدم کار در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نباشد .

محبیان با اشاره به هدف مجلس گفت: مجلس دهم در پی این نیست که دولت را از کار بیاندازد و چوب لای چرخ دولت بیاندازد مجلس قبلی هم چنین نیتی نداشت ولی در عین حال این مجلس به نظر میرسد که در این زمینه می خواهد فرصت بیشتری را برای دولت فراهم کند.

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران

308/300

کد خبر: 691854

وب گردی

وب گردی