جهانگیری:  استان اصفهان می تواند نقش مهم و تعیین کننده ای در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد

معاون اول رییس جمهور به منظور بازدید و افتتاح چند پروژه صنعتی و عمرانی دقایقی پیش وارد استان اصفهان شد.

به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) پس از ورود به فرودگاه اصفهان از سوی استاندار و جمعی از مدیران استانی مورد استقبال قرار گرفت.
معاون اول رییس جمهور در جریان این سفر دو روزه، قرار است تا ساعتی دیگر ورزشگاه نقش جهان اصفهان را افتتاح و از بخش های مختلف آن بازدید کند.
بازدید و افتتاح ایستگاه مترو اصفهان، ملاقات با برخی از علمای استان و شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی استان اصفهان از دیگر برنامه های روز نخست سفر معاون اول رییس جمهور خواهد بود.
معاون اول رییس جمهور همچنین روز پنجشنبه پس از افتتاح پروژه های شرکت ذوب آهن و کارخانه فولاد مبارکه و نیز بهره برداری از پروژه سپهر پلیمر سپاهان، از شرکت هواپیماسازی هسا نیز بازدید خواهد کرد.
وزرای نیرو، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان، امور اقتصادی و دارایی و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این سفر همراه معاون اول رییس جمهور هستند.
معاون اول رییس جمهور در بدو ورود به فرودگاه اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این سفر تعدادی از طرح های مهم ملی که به بهره برداری رسیده اند افتتاح خواهد شد که ورزشگاه نقش جهان از جمله این طرح ها است که با تأخیر زیادی به بهره برداری رسیده است که جزو مهمترین طرح های ورزشی کشور است.
جهانگیری همچنین از افتتاح پروژه های مربوط به فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان در این سفر خبر داد و افزود: علاوه بر این برنامه ها از مجموعه هسا نیز بازدید خواهیم کرد که در بخش ساخت هواپیما و بالگرد فعالیت دارند.
وی افزود: جلساتی نیز در خصوص اقتصاد مقاومتی و مشکلات استان اصفهان برگزار خواهد شد. استان اصفهان می تواند نقش مهم و تعیین کننده ای در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد.
معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مردم استان اصفهان محدودیت منابع آب و خشکسالی است، از مردم و علمای استان خواست دعا کنند تا باران رحمت الهی نازل شود.
جهانگیری همچنین با اشاره به حضور 7 نفر از اعضای هیات دولت در این سفر خاطرنشان کرد: در جلسه هیات دولت که صبح امروز برگزار شد نیز مسئله آب استان اصفهان و برخی استان های دیگر که با چالش و مشکل کمبود آب مواجه هستند مورد بررسی قرار گرفت و بخشی از زمان جلسه هیات وزیران با حضور رییس جمهور به این موضوع اختصاص پیدا کرد.
وی افزود: در این سفر نیز جلسه ای در خصوص مشکلات استان اصفهان برگزار خواهد شد و به مسائل استان از جمله خشکسالی و کمبود آب پرداخته خواهد شد.

308/300

کد خبر: 691861

وب گردی

وب گردی