نشسـت  معاون و مدیران کل دانشجویی فرهنگی ، و نمایندگان انجمن ها و کانون های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

دکتر میرزا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در نشست با انجمن ها و کانون های دانشجویی گفت: دانشگاه یک نهاد علمی است که پذیرای ایده ها و طرح های دانشجویان است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر بهروز میرزا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در نشسـت مشترکی با معاون و مدیران کل دانشجویی - فرهنگی ، و نمایندگان انجمن ها و کانون های دانشجویی این واحد دانشگاهی به بررسی نحوه عملکرد کانون های دانشجویی در دانشگاه پرداخت.

دکتر میرزا گفت: فعالیت های، اجتماعی، علمی و فرهنگی کانون ها براساس آیین نامه های موجود در دانشگاه شکل گرفته و به هیچ وجه جنبه سیاسی و صنفی ندارد و لذا مداوم و ماندگار است.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان با توجه به شادابی و ظرفیت های فراوانی که دارند نظریات و ایده های پویایی دارند و لذا مسئولین دانشگاه در چهارچوب مقررات و آیین نامه ها به صورت نظارتی و حمایتی آنها را یاری می‌کنند.

در این نشست دکتر میرزا با اشاره به ساختمان جدیدی که در واحد کرج در حال ساخت است، ابراز امیدواری کرد در صورت آماده شدن این ساختمان بتوان دفتر جدیدی برای کانون های دانشجویی فعال در نظر گرفت.

وی با تاکید بر لزوم بررسی نحوه فعالیت ها و اصلاح کم کاری ها و نواقص موجود گفت: فعالیت‌های دانشجویی را می بایست در قالب نمایشگاه ارائه کرد، چرا که از این طریق می توان توانمندی ها و ظرفیت های دانشجویان را به نمایش گذاشته و به جامعه معرفی کرد.

رئیس واحد کرج همچنین فضای موجود در دانشگاه ها را فضایی باز و مناسب برای اثرگذاری فعالیت های علمی ، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان عنوان کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در بخش دیگری از سخنانش به ارائه توضیحاتی در خصوص پاره ای از مسائل جاری دانشگاه پرداخت و اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف اصلی دانشگاه حفظ کرامت انسانی و شآن و منزلت دانشجواست، لذا مکاتبات، نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده دانشجویان باید دیده شده و در چهارچوب مقررات و امکانات محقق شود.

در این مراسم حجت الاسلام انصاری مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه نیز با سخنانی معنوی دانشجویان را به نشان دادن حقایق توصیه کرد و گفت: رفتار ما باید به گونه ای باشد که مانند آینه صادق باشیم و نقاط ضعف را به همان اندازه که هست و با پرهیز از بزرگنمایی و در جهت رفع آن بیان نماییم.

همچنین دکتر زرگر مدیرکل امور دانشجویی نیز از حمایت های رئیس دانشگاه و مسئولین دانشجویی و فرهنگی واحد کرج از کانون ها و انجمن های دانشجویی تقدیر کرد و گفت: ما دانشگاهی هستیم و دانشگاهیان مفتخر به بهره گیری از نیروی خرد هستند و می توانند با اتکا به همین نیرو گیتی را سر و سامان بدهند و دنیا را با اندیشه و خرد به شکل بهتری بسازند و ما به کمک همین ابزار در محیط مقدس دانشگاه قدم بر می داریم.

وی با توجه به اینکه علاوه بر کمیت می بایست بر کیفیت فعالیت ها نیز تاکید شود خطاب به دانشجویان گفت: شما دانشجویان این جامعه هستید و جزو پاک ترین، بهترین و شایسته ترین قشر جامعه هستید و لذا با بهره گیری از حمایت های دانشگاه و مسئولین آن، مثبت اندیش بوده و امیدوارانه حرکت کنید و با حفظ همدلی و دوستی ها ، جایگاه شایسته واحد کرج که در حال حاضر جزو برترین دانشگاه های کشور و جهان است را روز به روز ارتقاء ببخشید.

همچنین آقای دکتر رحیم نژاد از اعضای هیأت علمی دانشکده دامپزشکی و مشاور امور کانون های دانشجویی واحد کرج نیز برگزاری این جلسه و فرصتی را که رئیس واحد کرج و مسئولین ذیربط در اختیار کانون ها و انجمن های دانشجویی قرار داده است، بیانگر اهمیتی دانست که این دانشگاه برای دانشجویان و فعالیت های دانشجویی قائل است.

وی با بیان پاره ای توضیحات در خصوص فعالیت های ممکن این کانون ها با اشاره به امکانات و پتانسیل های مناسبی که در واحد کرج وجود دارد ، پشنهاداتی برای راه اندازی شرکت های دانش بنیان فرهنگی برای تولید علم و فرهنگ و ثروت مبتنی بر علم و فرهنگ ، طراحی ساز و کارهایی به منظور ارتباط بیشتر کانون های دانشجویی با هم و نیز تشکیل کانون هایی تخصصی مانند کانون های دانشجویی زیست محیطی و امثال آن ارائه کرد.

در ادامه این نشست صمیمانه نمایندگان انجمن ها و کانون های دانشجویی پرسش ها و مسائل خود را مطرح و از سوی مسئولین حاضر در جلسه پاسخ مربوطه را دریافت کردند.

گفتنی است واحد کرج با اخذ مجوز از سازمان مرکزی و شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به تشکیل کانون های مختلف دانشجویی بر اساس سلایق و علاقه مندی دانشجویان نموده است که در حال حاضر15 کانون مجوزدار در این واحد فعالیت می نمایند.

لازم به ذکراست 6 کانون دیگر نیز جهت فعالیت اعلام آمادگی نموده اند که مدارکشان در حال طی مراحل اداری است.

از کانون های دانشجویی در واحد کرج می توان به کانون "ترویج فرهنگ مبارزه با سیگار و مواد مخدر"، کانون "اندیشه های امام(ره)"، کانون"حجاب و عفاف"، کانون "باختر"، کانون "ما و شما"، کانون "صلح و سلام"، کانون "فیلم شهید آوینی"، کانون "امید و آینده"، کانون "خانه و دانشگاه"، کانون "خانه و دانشگاه دانشجویی"، کانون "مهدویت"، کانون "سلامت"، کانون "آشنایی با ملل"، کانون "هلال احمر" و کانون تئاتر"ازل" اشاره کرد.

201

کد خبر: 691919

وب گردی

وب گردی