نرم‌افزار موبایلی «در مسیر عاشقی» ویژه پیاده‌روی اربعین

مدیر آموزش‌های فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از رونمایی نرم‌افزار تلفن همراه «در مسیر عاشقی» و ارائه درسی با همین عنوان، ویژه ایام اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی فاضلی با بیان این مطلب تصریح کرد: همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی خیل عظیمی از جوانان انقلابی در کنار سایر مسلمانان خود را برای راهپیمایی عظیم حسینی آماده می‌کنند. در این بین دانشجویان انقلابی و علاقه‌مند به ترویج آموزه‌های عزت آفرین مکتب سیدالشهدا (علیه السلام) در این مراسم باشکوه پرچمدار هستند.

وی افزود: لذا آشنایی با برخی معارف مرتبط با زیارت اربعین تأثیر بسزایی در ارتقای معرفتی و همچنین آمادگی کامل آنها برای شرکت در این مراسم عظیم خواهد داشت. در این راستا مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان، اقدام به ارائه نرم‌افزار اندرویدی با محتوای معارف اربعین حسینی در راستای ارتقای سطح معرفتی جوانان در ارتباط با پیاده‌روی اربعین کرده است.

وی در مورد بخش‌های ارائه شده در این نسخه اندرویدی افزود:‌ این نرم‌افزار اندرویدی شامل بخش‌هایی همچون «دانستنی‌های سفر»، «توصیه‌های اخلاقی» و «توصیه‌های بهداشتی» سفر اربعین است که با هدف آموزش علاقه‌مندان ارائه شده است.

فاضلی در مورد ضرورت ارائه محتوای سالم و مفید در قالب نرم‌افزاری گفت: امروزه بسیاری از جوانان وقت زیادی را از طریق گوشی‌های هوشمند در فضای مجازی سپری می‌کنند و ارائه محتوا و نرم‌افزارهای تلفن همراهی که بتواند در ارتقای سطح معرفتی و فرهنگی جوانان تاثیرگذار باشد، به یک نیاز فرهنگی و ضرورت محتوایی تبدیل شده است.

مدیر آموزش‌های فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در پایان از برگزاری سوگواره‌ای فرهنگی آموزشی با موضوع قیام حضرت سیدالشهدا (علیه‌ السلام) در دانشگاه‌های سراسر کشور خبر داد و گفت:‌ سوگواره‌ فرهنگی آموزشی «نگاهی تحلیلی به نهضت عاشورا» متشکل از درس‌های «نگاهی نو به نهضت حسینی»، «واجبِ فراموش‌شده» (آشنایی با مسأله امر به معروف و نهی از منکر) و «گفتارهایی پیرامون عاشورا» در دانشگاه‌های سراسر کشور در حال برگزاری است.

علاقه‌مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر و دریافت این نرم‌افزار اندرویدی می‌توانند به آدرس http://ec.nahad.ir مراجعه کنند.

بر اساس اعلام مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها (مأوا)، مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان یکی از مراکز مهم تولید محتوای فرهنگی، سیاسی، معرفتی و مهارتی در فضای مجازی است که خدمات رایگان آموزشی را به صورت شبانه‌روزی و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد و تاکنون بیش از 280 هزار دانشجو و استاد دانشگاه در این سامانه عضو شده‌اند.

۲۰۱

منبع ایسنا

کد خبر: 691951

وب گردی

وب گردی