لزوم راه‌اندازی بخش برخورد با جرایم اینترنتی در سازمان حفاظت محیط زیست

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به خرید و فروش غیرمجاز حیات وحش در شبکه‌های مجازی گفت: نیاز است که سازمان حفاظت محیط زیست نیز مانند پلیس و دستگاه‌های دیگر بخش برخورد با جرایم اینترنتی و فضای مجازی را راه اندازی کند.

به گزارش ایسکانیوز، نقی میرزاکریمی با اشاره به اینکه جلسه‌ای در استان تهران مبنی بر خرید و فروش غیر مجاز حیات وحش در شبکه‌های مجازی و صفحات اینستاگرامی تشکیل شده است گفت: برخی از این صفحات در استان‌ها و شهرستان‌های دیگر فعال بوده که با پلیس فتا هماهنگ کرده ایم و از این صفحات به دادسرای جرایم رایانهای شکایت کردیم.

وی ادامه داد: پلیس فتا نیز آی دی‌های این صفحات را شناسایی کرده و با نیابت قضایی به استان مربوطه ارجاع داده است که دادسرا و محیط زیست آن منطقه با نیابت قضایی برخوردهای قانونی لازم را انجام دهند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران بیان کرد: فضای مجازی فضای گسترده‌ای است و نیاز است که سازمان حفاظت از محیط زیست هم مانند پلیس و دستگاه‌های دیگر بخش برخورد با جرایم اینترنتی و فضای مجازی را راه اندازی کنند.

میرزاکریمی با اشاره به اینکه با جدیت در حال پیگیری این قضیه هستیم گفت: حتی در مواردی با افرادی که صاحبان این صفحات مجازی هستند قرار گذاشته و برای دستگیری آنان اقدام می کنیم.

منبع:ایسنا

700/701

کد خبر: 691973

وب گردی

وب گردی