بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران به مناسبت ایام الله ۱۳ آبان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ایام الله ۱۳ آبان نمادی برای بازخوانی تجربه تاریخی ملت ایران از ارتباط با آمریکای پلید و جنایتکار است.

به گزارش ایسکانیوز متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

سیزده آبان هر سال فرصتی است که مردم غیور و انقلابی ایران اسلامی، فریاد آزادگی و ظلم ستیزی خود را که از مکتب عاشورا گرفته اند، به گوش جهانیان رسانده و ایستادگی و مقاومت خود را در مقابل استکبار جهانی نشان دهند و از عمق جان اعلام دارند که فریاد امام حسین (علیه السلام) را که صبح عاشورا فرمود: «و علیکم بالصبر و الجهاد»، هرگز فراموش نکرده و نخواهند کرد.

ایام الله سیزده آبان نمادی ست برای بازخوانی تجربه تاریخی ملت ایران از ارتباط با آمریکای پلید و جنایتکار.

سه خاطره درس آموزی که، دو خاطره از آن مربوط به ضربه ایست که آمریکا به کشور عزیز ما وارد کرده و یک خاطره دیگر، مربوط به سیلی ایست که ملت ما به آمریکا نواخته است.

تبعید امام در سال ۴۳، کشتار دانش‏آموزان نوجوان در سال ۵۷، و سرانجام تسخیر لانه‏ی جاسوسی آمریکا در سال ۵۸‏.

و اما سیزده آبان ۵۸. که فرزندان و سربازان کتک خورده خمینی کبیر به لانه جاسوسی آمریکا حمله کرده و امپراطوری عظیم زر و زور و تزویر را تحقیر کردند و به دنیا نشان دادند که زور زورگویان، مطلق نبوده و اراده مستکبران، امرغالب بر فطرت جهان نیست.

مساله این نیست که ملت ایران، آیا حق داشت به آمریکا تعرض بکند و یا حق داشت یا نداشت؟! و اینکه آیا این مقتضای عقل و حکمت بود یا خیر؟! بلکه مساله و اصل این است که انقلابی با جوهر فکری اسلام ناب، ممکن نیست از تعرض آمریکا و امثال آن، خود را بر کنار بداند.

مساله استکبار، یک مساله قرآنی و مبارزه با آمریکا، دارای ریشه عمیق مکتبی است و نه یک مبارزه شعاری و احساسی و یا موسمی و تاکتیکی.

اینکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی فرمودند: آمریکا شیطان بزرگ است، درس بزرگ روزگار ماست. رئیس همه ی شیطان های عالم، ابلیس است؛ اما ابلیس بنا به تصریح قرآن، تنها کاری که می تواند انجام دهد این است که انسان ها را اغواء می کند، فریب می دهد و وسوسه می کند و نه بیشتر از آن. اما آمریکا، هم اغوا می کند، هم کشتار می کند و هم تحریم می کند و هم عهدشکنی.

دانشجویان مومن انقلابی با اعتقاد عمیق و حساب شده بیان می دارند، وظیفه خطیر ملت ایران، ادامه مبارزه با استکبار جهانی تا مرگ و نابودی آنان است.

معتقدیم شعار «مرگ بر آمریکا» یعنی اینکه ما دیگر زیر بار سلطه دولت های استکباری و همپیمانانشان نخواهیم رفت و دشمنان نیز باید از تسلیم شدن ملت ایران مایوس شوند.

ملت عاشورایی، شهید پرور و استکبار ستیز ایران، همچنان آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن شماره یک خود و بلکه جامعه بشری و صلح و امنیت جهانی می داند و شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر استکبار» همچنان به عنوان اصیل ترین و مهمترین شعار مردم آزاده ایران و جهان خواهد بود.

مسئولان نیز باید با تکیه بر استعدادهای بی شمار ملت ایران، دست حاجت به سوی دشمن دراز نکنند. امروز، آن روزی است که دولت نباید با خطای محاسباتی، خود را در معرض ضعف ببیند و دچار ترس و تردید شود و بنای خود را بر بهانه زدایی از استکبار بگذارد، چرا که از طرفی با ایمان به خدا و اتکا به مردم و ظرفیت داخلی می توان بر دشمن غلبه کرد و از طرف دیگر بهانه های دشمنان این مرز و بوم نیز هیچ پایانی نخواهد داشت.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران به عنوان یکی از رویش های انقلاب اسلامی، با توکل و امید به آینده در راستای تداوم انقلاب اسلامی این میراث عظیم امام و شهدا، تمام همت خود را به کار خواهد بست و بار دیگر با رهبر انقلاب اسلامی تجدید بیعت کرده و اجرای منویات ایشان را اولویت اصلی خود می‌داند.

300

کد خبر: 692017

وب گردی

وب گردی