مدیرکل موزه‌ها:  مدیر جدید سعدآباد باید ژن خاک آن را تغییر دهد

مراسم تودیع و معارفه مسئولان مجموعه فرهنگی سعدآباد در موزه ظروف سلطنتی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها در این مراسم که صبح روز پنج‌شنبه 13 آبان برگزار شد گفت: قبل از هر چیز به آقای کرم‌زاده سرپرست جدید مجموعه سعدآباد باید بگویم ژن خاک سعدآباد را تغییر دهد زیرا این مجموعه رئیس‌نگه‌دار نیست و این به علم ژنتیک و توانایی او بستگی دارد.

مدیرکل موزه‌ها ادامه داد: موضوعی که در کشور به آن نیاز داریم و در طول انقلاب به آن کمتر توجه شده مدیریت و تفکیک بین مدیریت فرهنگی و اجرایی است. وقتی می‌گوییم شخصی در مکانی خوب مدیریت کرده باید ببینیم جنس مدیریت او به چه شکل بوده است. کسی که دارای تجارب فرهنگی است باید در مسیر مدیریت فرهنگی قرار بگیرد و این تفکیک در کشور ما کمتر دیده می‌شود.

او افزود: کسی که سابقه موفق مدیریت اجرایی داشته به مدیریت فرهنگی منصوب می‌شود و یا کسی که در مدیریت فرهنگی رزومه خوبی دارد قطعا می‌تواند در مدیریت اجرایی نیز سابقه خوبی داشته باشد. کافی است که ما نیازهای کارشناسان میراث را فراهم کنیم تا آن‌ها بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند. در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد نیز هنرمندان و بازیگران مثل یک درخت هستند که اگر شرایط رشد آن‌ها فراهم شود می‌توانند آثار خود را خلق کنند.

کارگر بیان کرد: ما به اشتباه در مدیریت اجرایی فکر می‌کنیم باید برای خلق یک اثر تمام دستورات را به یک هنرمند بدهیم. یک هنرمند در شرایط مناسب و با توجه به نیاز جامعه و مسائل مختلف می‌تواند در موقعیت قرار بگیرد و اثر خودش را خلق کند.

مدیرکل موزه‌ها با بیان اینکه امیر کرم‌زاده سرپرست جدید مجموعه سعدآباد واقف است که به چه مکانی آمده است، گفت: اینجا یک مجموعه فرهنگی است و در واقع بزرگترین مجموعه فرهنگ کشور در ابعاد مختلف است. اگر ما شرایط مناسب را ایجاد کنیم این مجموعه در مسیر رشد قرار می‌گیرد.

او در ادامه بیان کرد: ما تا امروز به آقای موسوی (مدیر سابق مجموعه سعدآباد) دل بسته بودیم و عمر مدیریت او در اینجا کوتاه بود و فرصت نشد تا از دستاوردهای مدیریتی او چندان استفاده کنیم اما به هر حال آرامش در مجموعه سعدآباد حاکم بود. از امروز نیز شروع به دل بستن به آقای کرم‌زاده می‌کنیم و امیدواریم در چارچوب‌های کاری این دلبستگی عمیق باشد.

کارگر همچنین اظهار کرد: سعدآباد قابلیت این را دارد که نبض فرهنگ کشور باشد.

در ادامه این مراسم امیر کرم‌زاده سرپرست جدید مجموعه سعدآباد بیان کرد: امیدوارم بتوانم در جهت منویات مقام معظم رهبری در راستای فرهنگ قدم‌های موثری بردارم. من معتقدم سعدآباد با وسعت ۱۱۰ هکتار و ۱۸ موزه یکی از مهمترین مکان‌های فرهنگی است و بسیاری از محتویات فرهنگ، تاریخ، ‌اصالت و معماری در آن نهفته است.

او تأکید کرد: انرژی مضاعفی برای ارتقای چارت سازمانی مجموعه سعدآباد خواهم گذاشت.

سرپرست جدید مجموعه کاخ سعدآباد گفت:‌ یک مجموعه فرهنگی که پشتوانه اقتصادی نداشته باشد با مشکل توسعه مواجه می‌شود. در مجموعه سعدآباد نیز سال‌های سال است که این مشکل وجود دارد. من معتقدم این مجموعه پایگاهی برای ورود هنرمندان، صنعت‌گران و کارشناسان باشد زیرا اینجا یک کارگاه مطالعاتی، تحقیقاتی و پژوهشی است.

کرم‌زاده بیان کرد:‌ درست است که این مجموعه مدیران را زود رها می‌کند اما در نهایت مدیران آن عاقبت به‌خیر شده‌اند.

به گزارش ایسنا و به گفته مدیرکل موزه‌ها، امیر کرم‌زاده پیش‌تر مشاور عالی میراث فرهنگی زنجان، معاون طرح و توسعه تسهیلات سازمان میراث فرهنگی، مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی و مدیر توسعه مادر تخصصی ایرانگردی، جهانگردی بوده است. او در حال حاضر دانشجوی دکترای رشته مدیریت است و از سال ۸۰ فعالیت خودش را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع کرده است.

در این مراسم هاشمی نماینده مردم میاندوآب در مجلس و عضو کمیسیون بهداشت و درمان نیز حضور داشت.

منبع:ایسنا

700700

کد خبر: 692031

وب گردی

وب گردی