1000  واحد مسکن مددجویان روستایی آماده بهره برداری است

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام خمینی(ره)گفت: خیران و نیکوکاران باید در تأمین مسکن محرومان به کمیته امداد کمک کنند، چرا که امروزه فرا امدادی عمل کردن برای تهیه مسکن نیازمندان یک ضرورت است.

به گزارش ایسکانیوز نشست مدیران ستادی و اجرایی کمیته امداد استان البرز با حضور مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد به منظور تسریع در تامین مسکن مناسب برای مددجویان برگزار شد.

ابراهیم بازیان ، مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه یکی از بهترین راههای کنترل سرعت و شدت فقر اعطای مسکن به نیازمندان است، گفت: بررسی های ما نشان می دهد از مجموع یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد در سطح کشور ۱۵۰ هزار خانواده فاقد مسکن و ۳۵۰ هزار خانواده دارای مسکن نامناسب هستند .

بازیان افزود: بر اساس یک تحقیق انجام شده، ۸۸ درصد دارایی های ایرانیان در حوزه مسکن ، زمین و فضای کسب و کار هزینه می شود، این بدان معناست که در ایران عمده ترین دغدغه اقتصادی مردم مسکن است.

او با تاکید بر اینکه ۳۰ الی ۵۰ درصد سبد هزینه ای خانوارهای ایرانی را مسکن تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: رفع مشکل مسکن مددجویان تحت حمایت آثار و پیامدهای مثبتی برای امداد به ارمغان خواهد آورد ، هرچند تحقق این کار سخت و پر هزینه است و در حوزه برنامه و اجرا نیاز به راهبرد مشخص دارد.

مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد با اشاره به سفرهای استانی و برگزاری جلسات با استانداران و مدیران کل بنیاد مسکن استانهای مختلف، گفت: اگر مسئولان استانها نسبت به اختصاص زمین شهری به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اهتمام داشته باشند، این نهاد آمادگی دارد نسبت به تأمین اعتبار و ساخت واحدهای مسکونی آنها قدام کند.

بازیان اظهار کرد: خیران و نیکوکاران باید در تأمین مسکن محرومان به این نهاد کمک کنند، چرا که امروزه فرا امدادی عمل کردن برای تهیه مسکن نیازمندان یک ضرورت است .

او با اشاره به اینکه جذب کمک های خیران نقطه عطف حل مشکلات ما در این بخش است، گفت : سرعت ، سهولت و رضایت به عنوان سه عامل مهم در حوزه تعامل با خیران مطرح می شوند، نیکوکاران با هر رقمی در این عرصه نقش آفرینی کنند ، کمیته امداد نیز به همان میزان وارد میدان خواهند شد .

بازیان با بیان اینکه بخش مهمی از جهت گیری ما به سمت مسکن روستایی است، گفت: از مجموع ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی تفاهم شده با سپاه ، در فاز اول 5500 واحد آن در هفت استان در حال احداث است ، در حال حاضر هزار واحد نیز آماده بهره برداری است .

بر اساس گزارش سایت خبری کمیته امداد ، مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد بیان کرد: امیدواریم بر اساس هدف گذاری انجام شده بتوانیم طی سه سال آینده ، جشن خانه دار شدن تمامی مددجویان تحت حمایت این نهاد را جداگانه و در استانهای مختلف برگزار کنیم.

منبع: ایسنا

700/701

کد خبر: 692037

وب گردی

وب گردی