چمران: خودروهایی در تهران تردد می‌کنند که حتی استاندارد یورو۲ ندارند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فصل سرما و وارونگی هوا گفت: متاسفانه خودرو هایی در تهران تردد می کنند که حتی استاندارد یورو۲ ندارند.

به گزارش ایسکانیوز مهدی چمران با اشاره به وارونگی هوا با آغاز فصل سرما گفت: شورا بر همه کارهای شهرداری بر اساس قانون اساسی باید نظارت داشته باشد. ماده ۱۰۰ قانون اساسی این نظارت را عنوان می کند. قطعا یکی از این مسائل بحث آلودگی و وظیفه شهرداری در کاهش آن است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: خودرو هایی داریم که حتی استاندارد یورو۲ ندارند و کاربراتوری هستند. این خودرو ها باید از رده خارج شده و با خودروهای جدید جایگزین شوند؛ خودروهایی با استاندارد یورو۴ و ۵ که استانداردهای لازم را داشته باشند.

او افزود: با دعوت به تعویض و جایگزینی خودرو ها، خیلی‌ها عوض شدند و انشاءالله بعد از این هم این اتفاق صورت بگیرد.

چمران با بیان این مطلب که تاکید ما بر روی موتورسیکلت است اضافه کرد: بر اساس آمار هر موتورسیکلت گاه تا ۶ اتومبیل آلودگی تولید می کند.

او گفت: اصرار داریم که وزارت صنعت موتورسیکلت های برقی را بیاورد که هم آلودگی صوتی را کاهش دهد و هم آلودگی هوا را؛ بویژه اکنون که هوا سرد می شود.

رئیس شورای عالی استان ها با اشاره به برخی اقدامات شورای شهر در زمینه کنترل آلودگی گفت: ما در شورای عالی ترافیک طرح کردیم که خودروهای آلاینده نتوانند وارد محدوده زوج و فرد شوند و کار شورا همین است و چه چیز مهمتر از سلامت هوای شهر.

منبع:مهر

700700

کد خبر: 692124

وب گردی

وب گردی