رهایی یک زندانی محکوم به اعدام از چوبه دار در زندان چابهار

یک زندانی محکوم به اعدام از پای چوبه دار در زندان چابهار نجات یافت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌های کل کشور محمد عازم کدخدایی رئیس زندان چابهار از رهایی یک زندانی محکوم به اعدام از پای چوبه دار خبر داد و گفت: زندانی (ع-د) که ۱۴ سال قبل به جرم قتل عمد محکوم به قصاص نفس شده بود صبح روز جاری با رضایت اولیای دم از مجازات اعدام رهایی یافت.
او ادامه داد: با پیگیری‎های بعمل آمده از سوی مسئولین زندان و علی الخصوص واحد مددکاری پس از مشاهده آثار ندامت از سوی زندانی یاد شده و سعی و در جبران مافات ، طی چندین مرحله دعوت از اولیای دم و معتمدین و ریش رسفیدان محلی رضایت شکات حاصل شد و اولیای دم از قصاص وی صرف نظر کردند.

کدخدایی گفت: اولیای دم بدون هیچ چشم داشتی و به حرمت ایام محرم و صفر از حقوق خود گذشت نمودند که این گذشت جای تقدیر دارد.

رئیس زندان چابهار با اشاره به اهمیت معتمدین و ریش سفیدان در حل و فصل اختلافات گفت : به حمدالله جایگاه خوبی که در استان سیستان و بلوچستان در خصوص معتمدین و ریش سفیدان محلی وجود دارد باعث گردیده که پیگیریهای مددکاری از سوی زندان اثر بخشی بهتری داشته باشد که رضایت حاصل شده اخیر از مصادیق این موضوع است.

کدخدایی گفت: کاهش جمعیت کیفری در زندانها و بازگشت مددجویان به آغوش جامعه و خانواده یکی از آثار بسیار ارزنده و مطلوب فرایند اصلاح و تربیت در زندانها است که امید است با یاری پروردگار و همت همه عوامل ذیربط شاهد توسعه چنین روندی در اجتماع باشیم.

700700

کد خبر: 692131

وب گردی

وب گردی