راه‌اندازی آزمایشگاهی برای آنالیز کالاهای وارداتی در دانشگاه چابهار

معاون پژوهشی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار درباره بروز رسانی مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه، اعلام کرد: تا یک ماه آینده آزمایشگاهی برای آنالیز کالاهای وارداتی به چابهار در این دانشگاه افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، علی طاهری، از احیای 800 جلد کتاب قدیمی و کمیاب کتابخانه دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: این کتاب‌ها با کمترین هزینه و با کمک دانشگاه سیستان و بلوچستان احیا شده است.

وی افزود: 50 هزار کتاب درحال حاضر در این کتابخانه نگهداری می‌شود این در حالی است که هر سال با خرید از نمایشگاه‌ها به تعداد این کتاب‌ها افزوده می‌شود.

طاهری با بیان اینکه ارتباط مستمری با کتابخانه‌های کشور داریم، اظهار داشت: پایگاه جامع اطلاعات علمی کتابخانه فعال است و این امر گرفتن مقالات علمی و پژوهشی را برای دانشجویان و اساتید تسریع می‌کند.

معاون پژوهشی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، خاطرنشان کرد: خوشبختانه از لحاظ تجهیزات آزمایشگاهی مشکلی نداریم و این درحالی است که آزمایشگاه مرکزی با 10 آزمایشگاه هم اکنون فعال است و در حال تجهیز آزمایشگاه دوم هستیم.

وی از راه‌اندازی دومین آزمایشگاه دانشگاه تا یک ماه آینده خبر داد و افزود: هدف اصلی ما از ساخت آن خدمات دهی به صنعت است به طوری که از این پس کالاهای وارداتی به منطقه در این آزمایشگاه آنالیز و صحت آنها تایید می‌شود.

طاهری بر فعال کردن مرکز پژوهشی دانشگاه اشاره و تاکید کرد: مرکز پژوهش‌های زیستی دریای عمان سال‌هاست که در دانشگاه برقرار است ولی تاکنون فعالیت چندانی نداشته است.

وی ادامه داد: برنامه جامعی برای فعال کردن این مرکز و همچنین توسعه موزه علوم دانشگاه داریم به طوری که گروه‌های پژوهشی مرتبط با پویایی بیشتری فعالیت کنند.

به گفته طاهری، مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه آن چنان که باید به روز نیست و در مرحله توسعه زیرساخت هاست به طوری که بنا بر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پایگاه اطلاع رسانی و سایت دانشگاه تاپایان سال جاری کاملا به روز رسانی شده و این کار برای کل مرکز فناوری تا پنج سال به طول می‌انجامد.

200

منبع: ایسنا

کد خبر: 692141

وب گردی

وب گردی